_ _ _ _ _______☼ Softarpengen ☼_______ _ _ _ _


🕙 Skrivet onsdag 8 februari 2017

kontokortsbedrägeri


Har dag märkt att en person länsat mitt kort på 22.300kr. Känns sjukt tråkigt och har idag smått ångest över alltihop
















Jag befinner mig som sagt i utlandet på semester men tror mig att kortet har blivit kapat när jag befunnit mig i Sverige/ Norge och gjort något onlineköp i någon onlinebutik där jag skulle varit mer observant.

Jag är oftast väldigt paranoid av mig när det gäller säkerhet och använder alltifrån krypterade datorer, VPN, särskilda tidsbegränsade kontonummer för just onlineshopping (som vissa banker erbjuder), känner alltid på en automat om den kan vara riggad och döljer alltid pinkoden när jag tar ut pengar. Men någonstans har jag tabbat mig. Det kan väl hände den bästa antar jag.


Personen har köpt pizza för flera tusen kronor, betalat parkeringsavgifter för flera tusen kronor och har köpt övningskörningslektioner för flera tusen kronor etc etc etc i London.

Nu ber jag att banken ska betala tillbaka alltihop.




____________________________________________________________________________________________________________

Om det nu är någon som läser denna blogg så hörs vi kanske i kommentarsfältet. PS glöm inte att dela bloggen ↓↓↓☺

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar






Vill du synas här? Ta kontakt!