_ _ _ _ _______☼ Softarpengen ☼_______ _ _ _ _


🕙 Skrivet torsdag 1 juli 2021

Hipp, Hipp hurra! Portföljen & Bloggen fyller 5 år'

Idag fyller bloggen och portföljen 5 år! Jisses vad tiden går. Sedan portföljen och bloggen startades har jag hunnit besöka Thailand (4 gånger), Vietnam, Grekland, Frankrike, Danmark ett antal gånger och Norge så många gånger så jag tappat räkningen. Utöver det... har jag hunnit med att skaffa flickvän som även är min nuvarande sambo då vi har köpt ett hus ihop. 

Inte nog med det folkens, vi har även hunnit med att skaffa en tösabit. Fartfyllda fem år alltså!




Sparandet och portföljen har under dessa år gått suveränt bra och jag var på målsnöret att knäcka miljonen hos Avanza men då jag var illatvunget att gå in med hela insatsen i huset så gick en halvmiljon från portföljen in i huset. Jag räknar huset som en investering som jag skrivit om innan då vi som sagt planerar utflytt från Sverige. Vid en försäljning kommer jag då ta ut den procentiga vinsten även på insatsen. 

Massvis av bolag har fått ryka och typ endast månadsutdelarna och fonderna är kvar. Jag har även gått hårt in i kryptovärlden med cirka 100k. FOMO, helt klart ☺

Aktier kommer säljas, aktier kommer köpas. Nya bolag lär titta in och gamla lär sparkas ut under en period framåt. När jag får in mer pengar och portföljen stabiliseras så vill jag att portföljen ska bestå av mest fonder då jag vill att portföljen ska kunna klara sig mer själv, utan min inblandning och enkelheten med ett autogiro och att utdelningarna återinvesteras i fonder gör just denna investering väldigt enkel. 

Fast vem vet, så som portföljen ändrats sista tiden så vet man aldrig vad som komma skallシ


















*Jag köper och säljer mina aktier och fonder genom Avanza


*Bloggen och detta inlägg innehåller affiliatelänkar.







Om det nu är någon som läser denna blogg så hörs vi kanske i kommentarsfältet. PS glöm inte att dela inlägget.↓☺

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ser förresten att du länkar till min gamla bloggsida i ditt bloggflöde.
      Om du har lust får du gärna ändra till min nya sida:
      www.pappa-betalar.se

      Mvh PB?

      Radera
    2. Tackar PB?! :) ps din sida är uppdaterad på bloggen! Tackar för uppmärksamheten:)

      Radera
  2. Två Månadslöner16 augusti 2021 kl. 09:52

    Grattis!

    SvaraRadera






Vill du synas här? Ta kontakt!