_ _ _ _ _______☼ Softarpengen ☼_______ _ _ _ _


🕙 Skrivet torsdag 25 november 2021

Månadsrapport [Oktober] - 2000+ aktier i Embracer.


Åter en månad med över 36.000kr netto och en usel sparkvot. Pengarna måste in på andra ställen och sparas undan då jag är utan jobb och inkomst från mitten av månaden.














INKOMSTER & SPARANDE



Lön:36.125,67 kr
Bidrag (Barnbidrag):663,00 kr
**********************************************
Totalt:37.788,67 kr


Sparande: Överföring till portföljen: [2 000 Kr]. 5,54% av mina aktiva inkomster överfördes under månaden till portföljen.







INVESTERINGAR





Bolagen jag köpte Oktober månad blev:
Bolagen är länkade till Avanza där ni kan läsa mer om resp. bolag

Värdepapper/beskrivningAntalBelopp
Embracer 2250184 503 kr

Totalt
184 503kr


Sålde en rös med aktier förra månaden, de pengarna gick in i Embracer (allt för tidigt, hehe) . 

Varför gick de in där? Mitt GAV var helt enkelt allt för tråkig i bolaget, det är det inte längre. Poff så va den ångesten ur skogen. ps:

Gör inte nybörjarmisstagen som jag gör.



Investerat Fonder (genom automatisk överföring)


-Summa: 2000 Kr 


------------------------------------ - - ---- - - - -
Totalt Investerat: 186 503,00 Kr
------------------------------------ - - ---- - - - -






UTDELNINGAR 

Värdepapper/beskrivningAntalBelopp

NorthWest Healthcare Properties REIT639297,04 kr

Totalt297,04 kr

                                                                               






UTVECKLING






Alla konton


















Fonder


















Svenska Aktier

















Utländska Aktier















Portföljen blöder.


  • Sammanställning av utvecklingen sedan start (2016.07.01) kan du se under fliken "utveckling"  ⇜ tryckbar länk till sidan.










*Jag köper och säljer mina aktier och fonder genom Avanza


*Bloggen och detta inlägg innehåller affiliatelänkar.







Om det nu är någon som läser denna blogg så hörs vi kanske i kommentarsfältet. PS glöm inte att dela inlägget.↓☺

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar






Vill du synas här? Ta kontakt!