_ _ _ _ _______☼ Softarpengen ☼_______ _ _ _ _


🕙 Skrivet tisdag 14 januari 2020

Sammanställning [2019] - Gott nytt utdelningsår på er!

Två veckor in på det nya decenniet så får en sammanställning på 2019 vara på sin plats ☺️ 

- Jag befinner mig nu i Asien med sambon och vi njuter för fullt.
Vi har hunnit med att bila Bangkok- Chaing Mai 702km för att där hoppa på ett flyg vidare mot Vietnam, där stannade vi ca en vecka och tog oss sedan tillbaka till Thailand där vi nu ska befinna oss fram tills vi reser tillbaka till Sverige. 


Vi inne i 2020, ett helt nytt decennium där det är tänkt att jag ska dra mig tillbaka, så det känns skönt att vi nu åtminstone är i rätt årtionde för det 😀





[Sammanställning 2019]


Jag har inget att klaga på hur portföljen presterat under 2019. Som med många andra bloggarkollegor så har även min egna portfölj presterat väldigt bra. Inget att klaga på helt enkelt! 44,66% för året.




Då kommer vi till själva utdelningarna 2019 och som vi ser så växer även de till sig månad för månad, år för år..


Totalt för helåret 16497,23kr




Utdelningstillväxten för 2019 blev 65,93% och jag avslutade året med en ekonomisk trygghet på 33,23%


Jag investerade totalt 156 087,06 SEK och klarade därmed av målet om 150.000kr för helåret.


Bloggen Utdelningssoftaren (frihet.innan.40) fick ihop 2720kr under året.




Åter igen. Gott nytt utdelningsår på er alla!










*Jag köper och säljer mina aktier och fonder genom Avanza



*Bloggen och detta inlägg innehåller affiliatelänkar.








Om det nu är någon som läser denna blogg så hörs vi kanske i kommentarsfältet. PS glöm inte att dela inlägget.↓☺

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar






Vill du synas här? Ta kontakt!