_ _ _ _ _______☼ Softarpengen ☼_______ _ _ _ _


🕙 Skrivet söndag 10 maj 2020

Utdelningar [April] - kränka den personliga integriteten.



Utdelningarna för april månad blev en minskning med 25%.

Risken för stor för att bli smittad av Covid-19 för att fortsätta arbeta, så jag sätter mig själv i självkarantän. 

- Tråkigt nog blev det ännu en minskning denna månad i utdelningar. Förhoppningsvis får jag ta del av lite extra utdelningar till hösten om det nu inte slår till en ny våg av Corona.







Jag har iallafall hunnit med att jobba ett par nätter nu, så jag hoppas jag får in en fot här hemma så jag kan börja arbeta desto mer framöver. Men då arbetsmiljön är undermålig p.g.a 
  • Samma personal arbetar med insjuknade och eller misstänkt smittade i covid-19 med fullt friska patienter. 
  • Vid smitta eller misstanke om smitta används skyddsutrustning men då cheferna vill att dessa tas på inne hos patienten för att inte "kränka den personliga integriteten" så gör det skyddsutrustningen i princip värdelös om ska man hålla sig till reglerna.
Då vi har hand om omkring trettio olika patienter per person och därmed över hundra patienter per natt totalt så anser jag att risken för att bli smittad av Covid-19 är för stor och riskabelt för att fortsätta månaden ut. Jag ska bli pappa till månadsskiftet och minsta lilla förkylning så får jag inte vara med på förlossningen. Så nu sätter jag mig själv i en typ av självkarantän. Det är tänkt att jag ska börja jobba i Juli månad igen :) 




'Vart ska vi hen'






Då kommer vi till utdelningar för April månad.


Utdelningar April [2020]:
Bolagen nedan är länkade till Avanza där ni kan läsa mer om resp.bolag.

DatumVärdepapper/beskrivningAntalBelopp
2020-04-02Coca-Cola Co55226,18 kr
2020-04-02ABB SR1 20201291 064,25 kr
2020-04-06Lundin Energy83206,67 kr
2020-04-16NorthWest Healthcare Properties REIT441208,33 kr
2020-04-16Realty Income Corp66153,15 kr
2020-04-29Atlas Copco B109381,50 kr
Summa2 240,08 kr







Det är en minskning med 25,38% från föregående år, april 2019.📈



Spåkulan' som syns under fliken "Utdelningar" visar när detta inlägg skrivs på 12 202,34 kr per månad år 2028.


















*Jag köper och säljer mina aktier och fonder genom Avanza


*Bloggen och detta inlägg innehåller affiliatelänkar.








Om det nu är någon som läser denna blogg så hörs vi kanske i kommentarsfältet. PS glöm inte att dela inlägget.↓☺

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar






Vill du synas här? Ta kontakt!