_ _ _ _ _______☼ Softarpengen ☼_______ _ _ _ _


🕙 Skrivet lördag 5 september 2020

Investeringar [Augusti] - Nytt & Bytt

Nytt och bytt i portföljen. 

- Jag har under månaden bytt ut Avanza Global till en annan fond som jag haft förr och även åter köpt in ett bolag jag hade under året 2017.

Det fick bli att byta ut Avanza Global till Länsförsäkringar Global indexnära & den simpla anledningen var p.g.a skattereglerna.

Fonder som Avanza Global, som är registrerade i Luxemburg, har inte något avtal med USA och därav betalar man 30% skatt, istället för 15% om fonden hade varit registrerad i Sverige.

- Ett sparande på 100 000 kr i Avanza Global går miste om cirka 180 kr i avkastning per år p.g.a denna skatt.




Jag har egentligen sedan detta nystades upp velat byta ut fonden men det har helt enkelt inte blivit av fören nu. 

Avanza gör om, gör rätt.


"Jag vill också cykla"




Jag har köpt in ett nytt bolag i portföljen som jag hade i slutet av 2017 och det var Bank of Nova Scotia som nu åter har fått sig en plats i portföljen.


Bolagen jag köpte Augusti månad blev:
Bolagen är länkade till Avanza där ni kan läsa mer om resp. bolag

Typ av transaktionVärdepapper/beskrivningBeloppValuta
Köp
Bank of Nova Scotia
37551kr


100 56,76 -37551


Dessa investeringar ökade mina passiva inkomster med 1345,58 kr per år.





Investerat Fonder (genom automatisk överföring)


-Summa: 2 000 Kr 


------------------------------------ - - ---- - - - -
Totalt Investerat: 39 551,00 Kr
------------------------------------ - - ---- - - - -














*Jag köper och säljer mina aktier och fonder genom Avanza

.

*Bloggen och detta inlägg innehåller affiliatelänkar.








Om det nu är någon som läser denna blogg så hörs vi kanske i kommentarsfältet. PS glöm inte att dela inlägget.↓☺

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar






Vill du synas här? Ta kontakt!