_ _ _ _ _______☼ Softarpengen ☼_______ _ _ _ _


🕙 Skrivet torsdag 4 februari 2021

Investeringar [Januari] - ökar risken i portföljen.

Årets första investeringar på plats och det blev en hel del ändringar i portföljen.

Ökar risken i portföljen med att dra ner på antalet bolag och under en period framöver så kommer portföljen även få in en hel del tillväxtbolag.

- Då jag som sagt har köpt hus och fick sälja av en del så kände jag att att portföljen behövde en bypass-operation för att helt enkelt försöka fuska mig framåt lite snabbare.











Stabila utdelningsbolag och fonder är rätta vägen att gå för mig egentligen, men jag har inte tiden på min sida och verkligen inte inkomsterna till det. Jag kommer där av att gå över mot tillväxtbolag och när tiden är kommen åter gå över hårt till stabila utdelningsbolag och fonder.


'Var man bor'





Bolagen jag köpte Januari månad blev:
Bolagen är länkade till Avanza där ni kan läsa mer om resp. bolag

Värdepapper/beskrivningAntalBelopp
KöptEvolution Gaming Group1210 619,00 kr
KöptCastellum112 221,00 kr
KöptEmbracer Group B10520 969,00 kr
KöptAngler Gaming1 00022 359,00 kr

KöptNIO Inc16030 966,00 kr
KöptRealty Income Corp62 971,00 kr
SåltIntrum−81 813,00 kr
SåltBank of Nova Scotia−100- 44 048,00 kr
SåltCoca-Cola Co−84- 34 922,00 kr
Summa12 948,00 kr



Dessa investeringar sänkte mina passiva inkomster med
 2689,64
 kr per år.




Investerat Fonder (genom automatisk överföring)


-Summa: 2000 Kr 


------------------------------------ - - ---- - - - -
Totalt Investerat: 14 948,00 Kr
------------------------------------ - - ---- - - - -













*Jag köper och säljer mina aktier och fonder genom Avanza

.

*Bloggen och detta inlägg innehåller affiliatelänkar.








Om det nu är någon som läser denna blogg så hörs vi kanske i kommentarsfältet. PS glöm inte att dela inlägget.↓☺

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar






Vill du synas här? Ta kontakt!