_ _ _ _ _______☼ Softarpengen ☼_______ _ _ _ _


🕙 Skrivet fredag 31 december 2021

Namnbyte & ändrad investeringsstrategi.

Frihet-innan-40 / utdelningssoftaren ändrar namn & URL! 

Natten till 2022.01.01 ändras både namnet Utdelningssoftaren' och domännamnet frihet.innan.40

- Så innan du gör något annat: Uppdatera dina ev. bokmärken, "Jag följer" etcetera till; 

Softarpengen - softarpengen.blogspot.com


Jag har även införskaffat mig instagram! ->









Då tiden och intresset svalnat så går nu merparten av portföljen över till fonder som är mycket enklare att automatisera och bara låta sköta sig självt. Jag är bekväm av mig och vill hellre softa i soffan än känna mig pressad av att vara uppdaterad i div bolag och inte minst återinvestera varje månad.
Istället för att jag ska leva på utdelningar så kommer jag som det ser ut nu använda mig av en variant av Vanguards dynamiska hybridmodell'


Det finns numera en ny Flik;  F.I.R.E i siffror' där man kan se hur jag ligger till ekonomiskt med mitt fire-mål. Där kan man fortsatt se vad spåkulan' säger om året 2028 då jag tänkt ta ut min fire. Uttagningsstrategin är som sagt Vanguards dynamiska hybridmodell och som det ser ut nu så kommer jag inte lämna efter mig några pengar då det inte finns utrymme för det. När jag dör är det planerat och inmatat i Vanguards dynamiska hybridmodellen att jag ska ha bränt upp alla stålar.

Beta version och siffrorna fås tas med en nypa salt. 



- Första mallen berättar hur många år det är kvar för mig innan jag kan ta ut min pension. 
Man kan även se min årsinkomst, sparkvot, årligt sparande och mina årliga utgifter och dessa ska stämma ganska exakt då lönen matas in manuellt och allt annat fås ut automatiskt.

Man kan här även på ett enkelt sätt se om jag kan leva på kapitalet eller inte.


Modellen Vanguard dynamaiska hybridmodell (ovan) har jag ställt in så pengarna en dag kan ta slut. Varför "per månad" är röd är helt enkelt för att jag inte kan ta ut 10.000kr per månad i dagens läge. Utv/ inflation får jag mata in efterhand.






Fler saker som kommit upp är hastighetsvisaren ' Now / Future' som enkelt visar mina eventuella Fire-uttag nu och framtiden år 2028 .

Min ekonomiska trygghet i procent är hur många procent jag lyckats komma till Fire'.
Antal månader & år som mitt innehav täcker mina nuvarande utgifter är hur länge jag kan leva på kapitalt/ innehavet om jag skulle plocka ut allt.

Vid vilken ålder inkommer fire.
Här visas helt enkelt vid vilken ålder jag kan leva på portföljen.




Spåkulan räknar ut hur stort kapital jag ska ha år 2028 och framåt och räknar då med hjälp av Vanguard ut mina uttag som jag ska kunna leva av i framtiden.


Jag har två eller tre olika mallar som använder sig av lite olika matematiska uträkningar om framtiden och mallen nedanför visar då ett genomsnitt av dessa.



Under en längre period men jag lägger till även det här ifall någon missat det så kan man nu även under fliken Om mig'  se hur mycket jag arbetat sedan 2016, plus netto & bruttolön för detta.



Man kan (ovan) även se lite mer detaljerat i mina utgifter och läsa om dessa. Man kan tillexempel se vad mina barn kostar mig i månaden.



Sist men inte minst kan man se hela min förmögenhet & besökta länderツ






 




Jag har även under samma namn skaffat mig, inte mindre än Instagram @Softarpengen! Så in & FÖLJ =D!

Follow on Instagram









*Jag köper och säljer mina aktier och fonder genom Avanza


*Bloggen och detta inlägg innehåller affiliatelänkar.







Om det nu är någon som läser denna blogg så hörs vi kanske i kommentarsfältet. PS glöm inte att dela inlägget.↓☺





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar






Vill du synas här? Ta kontakt!