_ _ _ _ _______☼ Softarpengen ☼_______ _ _ _ _


🕙 Skrivet torsdag 28 december 2017

Investeringar December [Årets sista]


Årets sista investeringar är nu gjorda.
Det har varit en ganska turbulent månad med en hel del röda siffror.
Bolagen nedanför förutom de utländska står alla på rött i min portfölj
(Hennes & Mauritz står också på rött med ett gav på 201,40 men fyllde ej på i detta bolag).









Svider såklart lite i magen men då jag tror på bolagen på sikt så fortsätter jag fylla på i bolagen. Men det är väl en känsla man får lära sig att ta, för jag kan tro att vi har tuffare år framför oss. Jag ska börja läsa på desto mer om varje bolag så jag inte börjar sälja på impuls eller köpa för den delen. Är man påläst om bolagen och tror på dom på sikt, så får man tänka att det är reapriser på bolagen och fylla på så man får högre utdelning.

- Årets sista investeringar fick bli nästan alla bolag som stod på rött denna månad. Från och med nästa år ska jag vara mer strikt om att jag ska fylla på varje bolag i portföljen även de som står på plus med en viss typ av summa och hålla koll på courtageavgiften. Speciellt nu när man kan se courtageavgiften på Avanza innan man handlar, toppen funktion!
Men visst, dyker det upp tider då man tycker sig kan handla billigt i ett visst bolag så kommer jag slå till.



















____________________________________________________________________________________________________________

Om det nu är någon som läser denna blogg så hörs vi kanske i kommentarsfältet. PS glöm inte att dela inlägget och hela bloggen. ↓☺

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar






Vill du synas här? Ta kontakt!