_ _ _ _ _______☼ Softarpengen ☼_______ _ _ _ _


🕙 Skrivet söndag 31 december 2017

Gott nytt år alla investerare där ute! [Årets sista inlägg; December 2017] PS 6.245,2% UPP!



Då har jag avverkat (förhoppningsvis) årets sista nattpass och ska gå och lägga mig så jag orkar med tolvslaget, så får detta inlägg bli allt i allo då jag inte hinner sitta med detta i eftermiddag.

Jag brukar även dela upp inläggen lite mer.
But who cares? Im' the bos, right.

Hur har då året sett ut för portföljen för mig detta år? Det såg iallafall bättre ut innan hm snubbla på en bananskal och fortsätter snubbla över sina egna ben, men i stort sett avslutas året OK.

Ska man jämföra med ett bankkonto så ska jag absolut inte klaga ☺














Vi börjar med mina inkomster och utdelningar för december!

Lön: 19.307,00Kr

Utdelningar: 


Boston Pizza Royalties Income Fund
Starbucks Corp
Johnson & Johnson
NorthWest Healthcare Properties REIT
Realty Income Corp
Coca-Cola Co

Totalt utdelningar: 203,47 kr

Det ger en ökning på 205.33 % om jag jämför mot förra året i december! *Klapp på axeln*

- Total inkomst december:  19.510,47 Kr


Överfört 12.500 kr och återinvesterat utdelningen på; 203,47 kr

Totalt investerat december 2017: 12.703,47 kr

- Sparkvot December: 65%





Hur har då portföljen utvecklat sig 2017?


Fonderna:








De Svenska aktierna:







De utländska aktierna:



























Utveckling alla konton:








Utveckling på 6.07% . Jag hade såklart hoppats på en bättre utveckling men förhoppningen är att bolagen jag investerar i är undervärderade hehe. 
Inte många sparkonton som ger över 6% i avkastning i heller för den delen. 


Sparkvot 2017: 53,16%

- Utdelningen, hur har den sett ut för i år? 
Utdelningen är för mig den viktigaste punkten då det är den jag kommer leva av inom tio år.

För 2017 har jag fått en total utdelning på 4.228, 43 kr.
Det ger en ökning på 6.245,2% från föregående år! Vilket jag då fick 67 kr på slutet av året av mitt första investerarår ;).


- Spåkulan som kan ses under fliken "utdelningar" visar även att jag för nuvarande kommer få en utdelning på 3.932,27 kr i månaden år 2028.





Med det sagt önskar jag er alla ett GOTT NYTT INVESTERARÅR! 💝





_________________________________________________________________________________'___________________________

Om det nu är någon som läser denna blogg så hörs vi kanske i kommentarsfältet. PS glöm inte att dela inlägget och hela bloggen. ↓☺

2 kommentarer:

  1. Ja, det skiljer ju rejält mellan utdelningarna :) Bra jobbat att ha fått ihop så mycket i utdelning på ett år! Vi fort sätter kämpa på så kommer det stiga snabbt!
    God fortsättning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket tryggpension. Det gör vi! Lycka till framöver och god fortsättning!

      Radera






Vill du synas här? Ta kontakt!