_ _ _ _ _______☼ Softarpengen ☼_______ _ _ _ _


🕙 Skrivet onsdag 25 december 2019

Utdelningar [December] - Idag den 25/12 är en av de värsta dagarna för våra akutmottagningar i Sverige.



God jul på er hemma i stugorna:) Årets sista utdelningar är på plats, tror jag iallafall. Kommer någon på efterkälken får jag helt enkelt ändra det på efterhand.

Nu har jag varit på två julfiranden, det får räcka med råge, tycker nästan synd om de som måste ta sig till flertalet julfiranden under 2-3 dagar och eller trycker in flertalet firanden under julafton. Jag förstår verkligen att den 25e december är en av de värsta dagarna för våra akutmottagningar i Sverige. Jag lägger en tanke till er alla inom sjukvården idag <3




Detta året firade vi med min familj den 23e med bingolotto och med sambons familj på julafton. Det fungerade bra och jag tog mig igenom julfirandet bättre än väntat, jag känner mig kry och bra i kroppen!






God jul folkens :)





Då kommer vi till utdelningar för December månad.



Utdelningar December [2019]:


Bolagen nedan är länkade till Avanza där ni kan läsa mer om resp.bolag.

Värdepapper/beskrivningAntalBelopp
Coca-Cola Co48179,46 kr
NorthWest Healthcare Properties REIT381180,49 kr
Realty Income Corp58122,87 kr
Johnson & Johnson17152,01 kr
Starbucks Corp28109,56 kr
Summa744,39 kr







Det är en ökning med 50,42% från föregående år, December 2018.📈

Spåkulan' som syns under fliken "Utdelningar" visar när detta inlägg skrivs på 11 489,46 kr per månad år 2028.


















*Jag köper och säljer mina aktier och fonder genom Avanza


*Bloggen och detta inlägg innehåller affiliatelänkar.








Om det nu är någon som läser denna blogg så hörs vi kanske i kommentarsfältet. PS glöm inte att dela inlägget.↓☺

1 kommentar:






Vill du synas här? Ta kontakt!