_ _ _ _ _______☼ Softarpengen ☼_______ _ _ _ _


🕙 Skrivet onsdag 12 augusti 2020

Utdelningar [Juli] - Fiskmåsen & musen


Utdelningarna för juli månad blev en minskning med nästan 20% gentemot juli förra året.

Sommaren och solen är tillbaka nästan lite som börsen i helhet men utdelningarna blev tyvärr en sänkning för månaden. Trist! 

Jag har inte riktigt kontroll på varför, men en del bolag har satt sina utdelningar på vänt medan jag rört om i portföljen. Förhoppningsvis ökas utdelningarna andra månaderツ







'När jag var ute och segla såg jag en fiskmås sitta på kajen och en mus som stod & putta på fiskmåsen.
Musen fick inte omkull fiskmåsen så musen bestämde sig för att ta större sats.

Musen sprang all sin kraft mot fiskmåsen.
Fiskmåsen flyttade sig åt kanten och musen hamna i vattnet.

Fiskmåsen sa "Ju större sats, desto blötare mus.'





Då kommer vi till utdelningar för Juli månad.


Utdelningar Juli [2020]:
Bolagen nedan är länkade till Avanza där ni kan läsa mer om resp.bolag.

2020-07-02Coca-Cola Co65246,46 kr
2020-07-07Lundin Energy83193,39 kr
2020-07-16NorthWest Healthcare Properties REIT484215,18 kr
2020-07-16Realty Income Corp96202,76 kr

Totalt: 857.79 Kr





Det är en minskning med 18% från föregående år, juli 2019.📈



Spåkulan' som syns under fliken "Utdelningar" visar när detta inlägg skrivs på 11 067,72 kr per månad år 2028.


















*Jag köper och säljer mina aktier och fonder genom Avanza


*Bloggen och detta inlägg innehåller affiliatelänkar.








Om det nu är någon som läser denna blogg så hörs vi kanske i kommentarsfältet. PS glöm inte att dela inlägget.↓☺

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar






Vill du synas här? Ta kontakt!