_ _ _ _ _______☼ Softarpengen ☼_______ _ _ _ _


🕙 Skrivet torsdag 11 januari 2018

Årets första inlägg [Januari 2018]


God fortsättning på er där ute. Vi är inne på 2018. För ett halvår sedan så gav jag det en chans att resa tillbaka till min hemstad i Sverige för att ta mig en fasttjänst på natten. Nu har jag iallafall bestämt mig att säga upp mig från den tjänsten och för att resa tillbaka till Norge för att arbeta inom bemanning igen. Mycket friare liv det där alltså 😊 . Sedan är det så att sjukvården i Sverige är katastrof. Sedan känns det inte alls bra att betala skatt till denna politiken Sverige, USCH!



- Snart ska allt ändras på det stället jag är på med nya chefer osv så jag passar då på att lämna stället då jag kan sätta min högra fot på att det inte blir bättre iallafall.






- Jag håller även på med att försöka finna en ny inneboende till min lägenhet då min nuvarande ska flytta. Så innan jag lämnar min uppsägning så måste jag ha hittat en ny person som vill bo hos mig.

Absolut senast är att jag lämnar uppsägningen slutet av januari för att sedan arbeta mitt sista arbetspass sista februari. (Jag tillägger: Jag ska fortsätta arbeta, men tillbaka till Norge och bemanningen där borta) Fasttjänst / tillsvidaretjänst är INGET för mig. Nu vet jag det till 100%

Sparandet och investeringarna ska fortsätta som vanligt!

I veckan har jag även helt
  •  sålt av Didner & Gerge Aktiefond och fyllde på dessa pengar i Spiltan aktiefond.
Anledning är att jag har lite många fonder för min budget och avgiften i denna är även dyr, annars gillar jag fonden. Har lagt den som bevakning för framtiden iallafall.
  • Bytte ut länsförsäkringar Global Indexnära till Swedbank Robur Access Global.
Anledningen var den gömda avgiften på 2% denna fond kan ha vid köp och sälj. Skärpning.
Gör om, gör rätt.






Ett stort hat jag har är när människor inte är ärliga. Så om ett företag döljer uppgifter, företagsägare säljer sina aktier innan ett ras utan att berätta för sina investerar vad som komma skall eller om en enda chefsindivid på ett bolag väljer sida inom politiken och använder hela bolaget för sprida sina personliga politiska syften. Ja då rasar jag i vrede.

Inget hat nu utan kärlek till livet och friheten som komma skall!

All lycka 2018











____________________________________________________________________________________________________________

Om det nu är någon som läser denna blogg så hörs vi kanske i kommentarsfältet. PS glöm inte att dela inlägget och hela bloggen. ↓☺

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar






Vill du synas här? Ta kontakt!