_ _ _ _ _______☼ Softarpengen ☼_______ _ _ _ _


🕙 Skrivet torsdag 7 juni 2018

Utdelningar och totalt investerat


Utdelningarna fortsätter att trilla in och jag tror mig nu att den stora utdelningsperioden är över.
Lite smått och gott lär komma in varje månad framöver då jag har bolag som delar ut varje månad. Sen kan man alltid hoppas på lite bonusutdelningar också 😃
Maj månad verkar vara den månaden då flest får ut den mesta av sin utdelning och även för mig om jag tittar på förra årets utdelning, men för i år blev det mars månad.











Då kommer vi till utdelningar för majmånad.



Utdelningar Maj [2018]:
Bolagen nedan är länkade till Avanza där ni kan läsa mer om resp.bolag.


49,5
454,3
55,05
38,11
31,66
53,69
56,25
563,5
40
160
209
193,46
19,09






Summa utdelningar: 1923,61 SEK



Det ger en ökning på 76.82  % från föregående år, maj 2017.📈

Jag investerade totalt 47% av mina inkomster under majmånad när jag räknar med återinvesteringen av utdelningen.

Spåkulan' som syns under fliken "Utdelningar" visar när detta inlägg skrivs på 3,742.66 kr per månad år 2028.








*Jag köper och säljer mina aktier och fonder genom Avanza.


*Bloggen och detta inlägg innehåller affiliatelänkar.






Om det nu är någon som läser denna blogg så hörs vi kanske i kommentarsfältet. PS glöm inte att dela inlägget.↓☺

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar






Vill du synas här? Ta kontakt!