_ _ _ _ _______☼ Softarpengen ☼_______ _ _ _ _


🕙 Skrivet fredag 29 juni 2018

Utgifter för 1 månad av 12 betalas av utdelningar ☺️


Mina utdelningar från portföljen betalar nu vad jag har totalt i utgfter under 1 månad☺️

Mina utgifter på en månad ligger nuvarande på ca 6500kr månaden. Så jag kan väl säga att jag är fri en månad om året? 🤡

Målet är femtontusen kronor i månaden, så jag har en bit kvar att vandra eller samla på mig snö till snöbollen, men ett av de stora delmålen är ju klart att de "fasta- utgifterna" ska betalas av utdelningarna från portföljen. 11 kvar ;D













  Zzzzzzzzzzzzzzzzzzz ...



Om några dagar reser jag tillbaka till Sverige igen för lite välbehövlig 'semester' under fyra veckor. Jag har varit ledig 4 dagar denna månaden så nu är jag sliten känner jag. Jag står även i kö för en operation som måste göras, så jag hoppas på att skynda på dom lite med en sjukskrivning. Även om jag vet att alla operationer som inte är akuta skrivs upp till efter sommaren så känner jag att jag vill utnyttja alla mina möjligheter så mycket jag kan och så länge jag kan. Sjukvården i Sverige *Jiiiipieee*.

Myndigheter är nått jag inte har hjärta för, de ska bara ha och ha och det direkt annars får man förseningsavgifter hit och dit. När man själv ska ha pengar så kan det ta flera månader och det med flera timmars pappersarbeten. Jag har en del småting som må fixas i Sverige där bland annat skatteverket vill ha kvitton och massa andra intyg för avdragen jag gjort *Ja, jag åkte fast för en stickkontroll*  men minst 10k ska jag få tillbaka iallafall.
Från Norge fick jag för första gången restskatt eller "baksmell" som man säger här och det låg först på 17000Nkr, men efter avdragen så blev slutsumman 6000Nkr som jag ska betala tillbaka.
Lite surt men hade säkert kunnat vara värre. Så det är bara att betala och se glad ut'.

Jag tycker att alla dessa avdrag man kan göra borde att gå att göra mer automatiserat, det finns ju hundratals olika avdrag man kan göra och det är säkert mycket pengar man borde ha fått tillbaka som man aldrig ser röken av. Men visst, det finns väl en anledning varför det inte är så lätt.

Sommaren här i Norge försvann i någon veckas tid men nu har den kommit tillbaka! Arbetar kväll idag men imorgon är jag ledig så då ska jag ut och få i mig lite D-vitamin och kanske skriva ett inlägg om månadens investeringar! =) Lääääängtar!









*Jag köper och säljer mina aktier och fonder genom Avanza

.

*Bloggen och detta inlägg innehåller affiliatelänkar.






Om det nu är någon som läser denna blogg så hörs vi kanske i kommentarsfältet. PS glöm inte att dela inlägget.↓☺

1 kommentar:

  1. Sakta men säkert närmare den ekonomiska friheten. Fortsätt på samma väg.

    SvaraRadera






Vill du synas här? Ta kontakt!