_ _ _ _ _______☼ Softarpengen ☼_______ _ _ _ _


🕙 Skrivet måndag 3 december 2018

Införskaffat mig Norwegian-Kortet [Kreditkort]


Varför ens använda ett vanligt kontokort eller ens ett kreditkort från din bank som ger nada till dig som kund!?
- Nu långt in i vuxenålder så har jag skaffat mig ett kreditkort som ger mig poäng för varje köp som jag gör med kortet. Jag som älskar att resa och spenderar mycket pengar på resor så är Norwegian- kortet suveränt.



Jag är av typen som egentligen inte gillar krita, men så länge man betalar av krediten under räntefritiden så bryr jag mig egentligen inte så mycket. 
- Jag själv är en flitig användare av kreditkort och då speciellt när jag äter ute eller reser utomlands. Korten brukar ge bra skydd mot kortbedrägerier och reseförsäkringar o.s.v.

- Om du t.e.x blir utsatt för en kortkapning så är det ju inte dina egna pengar som ryker och kreditgivaren tar över ärendet direkt. 

När det gäller ditt vanliga bankkort hos din bank så är det ju dina egna pengar som ryker och om banken godkänner att det är bedrägeri så kan det ta ett par veckor innan du får tillbaka pengarna.

Om det nu finns kreditkort som ger olika förmåner av att använda korten vid köp, varför inte använda sig av det? Speciellt om kortet är helt avgiftsfritt! Norwegian- kortet är helt avgiftsfritt.

Det var även inga problem för mig som inte har en "tillsvidareanställning" att få kreditkortet. Jag fick starta med ett kreditbelopp på 40.000kr. 

Det ska observeras att även om det är 45 dagar räntefritt hos Norwegian så går det enkelt att fylla på kortet med pengar innan du använder det, så du helt enkelt är på plus. 
Du behöver alltså inte använda dig av själva krediten.

Upp till 45 dagars räntefri kredit

Årsavgift0 kr
Förnyelse av stulet/tappat/förstört kort0 kr
E-faktura/grön faktura0 kr
Pappersfaktura45 kr

Kortanvändning i Sverige:

Varuköp0 kr
Uttag bankomat0 kr pr uttag
Kontantuttag i bank0 kr pr uttag *
* Uttag över disk prisas som räkningsbetalning. Avgiften är 0 kr, men ränta löper från uttagsdatum.

Kortanvändning i utlandet:

Varuköp0 kr
Bankomatuttag0 kr *
Kontantuttag i bank0 kr **
Valutapåslag1,75%
* utlandet tar vissa bankomater en egen avgift. Detta går inte till Bank Norwegian
** uttag över disk prisas som räkningsbetalning. Avgiften är 0 kr, men ränta löper från uttagsdatum.

Uttagsgränser kontanter:

Kontantuttag utomlands per dygn:10.000 kr
Kontantuttag i Sverige per dygn:5.000 kr

Användning av internetbank:

Betalning och överföring0 kr*

Kortanvändning i Sverige:

Varuköp0 kr
Uttag bankomat0 kr pr uttag
Kontantuttag i bank0 kr pr uttag *

  • 10 % av biljettpriset i CashPoints på Flex-biljetter 
  • 4 % av biljettpriset i CashPoints på LowFare-biljetter 
  • Ingen intjäning av CashPoints vid köp hos andra flygbolag 
  • 0,5 % CashPoints på kortanvändning upp till kr 100.000 per år 
  • Vid användning över 100.000 SEK fortsätter intjäningen av CashPoints med 0,5 % vid köp i dagligvaruhandel, bensinstationer och vid köp med utländsk valuta

     CashPoints-intjäning är på netto biljettpris, ex. skatter och avgifter. CashPoints-intjäning på flygbiljetter är personligt och du tjänar enbart på egna resor.


    Flera fördelar med Norwegian-kortet: 
  • Ingen årsavgift Ingen avgift för kontantuttag i Sverige och utomlands 
  • Reseförsäkring och avbeställningsskydd är inkluderad när du betalar resan med kortet 
  • Upp till 45 dagars räntefri kredit 
  • Kontaktlös betalning App för iOS och Android.




Utdelningssoftarens Tipslänk:
Med länken nedan får du 200 CashPoints första gången du använder kortet.

https://www.banknorwegian.se/Varva/KIBIMMXK















*Jag köper och säljer mina aktier och fonder genom Avanza



*Bloggen och detta inlägg innehåller affiliatelänkar.








Om det nu är någon som läser denna blogg så hörs vi kanske i kommentarsfältet. PS glöm inte att dela inlägget.↓☺

2 kommentarer:

  1. Hej,
    Ja där har du alldeles rätt. Toppenbra kort och ingen avgift när man använder kortet utomlands heller som det är på så många andra kort! SAS AMEX är också bra.

    Ha en fortsatt fin dag!

    Mvh, Anneli

    SvaraRadera
  2. Bland dom bästa kort som finns,dock är cashpoints intjänandet sänkt från 1-0,5% ,men har själv haft kortet i 3 år och gillar att resa mkt så då är det klockrent.Dessutom har jag tecknat deras hyrbilsförsäkring med årskostnad på (tror det var ca 350kr) och då slipper jag ta dessa dyra hyrbilsförsäkringar

    SvaraRadera






Vill du synas här? Ta kontakt!