_ _ _ _ _______☼ Softarpengen ☼_______ _ _ _ _


🕙 Skrivet lördag 8 december 2018

Utdelningar & totalt investerat [Novmber]



 

Granen är planterad i trädgården.

Minskning av utdelning gentemot November 2017, förra året.



Granen är planterad i trädgården.😉








Då kommer vi till utdelningar för november månad.



Utdelningar November [2018]:

Bolagen nedan är länkade till Avanza där ni kan läsa mer om resp.bolag.



Värdepapper/beskrivningAntalBeloppValuta
NorthWest Healthcare Properties REIT11050,29SEK
Apple Inc746,08SEK
Realty Income Corp3161,64SEK
Investor B52208SEK
Boston Pizza Royalties Income Fund4737,23SEK
Total utdelning403,24 kr



Summa utdelningar: 403,24kr







Det är en minskning med 34% från föregående år, november 2017.📈

Jag har som sagt gjort en hel del förändringar i portföljen under året därav minskningen under november månad som istället är utspritt under andra månader på året. 


Jag investerade totalt 36% av mina inkomster under november månad när jag räknar med återinvesteringen av utdelningen.


Spåkulan' som syns under fliken "Utdelningar" visar när detta inlägg skrivs på 7,903.22 kr kr kr per månad år 2028.

















*Jag köper och säljer mina aktier och fonder genom Avanza


*Bloggen och detta inlägg innehåller affiliatelänkar.








Om det nu är någon som läser denna blogg så hörs vi kanske i kommentarsfältet. PS glöm inte att dela inlägget.↓☺

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar






Vill du synas här? Ta kontakt!