_ _ _ _ _______☼ Softarpengen ☼_______ _ _ _ _


🕙 Skrivet söndag 18 augusti 2019

Avanza Zero har fått lämna portföljen




Det har varit mycket velande hur jag har velat göra med fonden Avanza Zero men tog för ett tag sedan beslutet att knuffa ut fonden från portföljen och därmed låta investmentbolagen vara min exponering mot Sverige.
- Skulle jag få in en klumpsumma pengar i framtiden så är det inte omöjligt att fonden får återkomma då.

Pengarna jag fick ut från Avanza Zero gick 50% direkt in Avanza Global & 50% Avanza emerging markets genom den enkla funktionen "byt" som Avanza har.

















*Jag köper och säljer mina aktier och fonder genom Avanza


*Bloggen och detta inlägg innehåller affiliatelänkar.







Om det nu är någon som läser denna blogg så hörs vi kanske i kommentarsfältet. PS glöm inte att dela inlägget.↓☺

1 kommentar:

  1. Gjorde samma sak för ett tag sedan. Hade 10% av portföljen i Avanza Zero som jag förde över till Spiltan Aktiefond Investmentbolag. Kanske köper in Avanza Zero någon gång framöver om den droppar rejält, annars får det vara. Fonden har rört sig i sidled senaste 2,5 åren vilket känns segt! Väntar i så fall på en "krasch" av indexet innan jag går in igen.
    /Arbetsplanen

    SvaraRadera






Vill du synas här? Ta kontakt!