_ _ _ _ _______☼ Softarpengen ☼_______ _ _ _ _


🕙 Skrivet torsdag 19 september 2019

Bankbyte avklarat.

Då har även jag äntligen bytt Bank!
Det blev då från Sparbankerna till Skandiabanken!










Varför jag tog beslutet att byta bank var helt enkelt att Skandiabanken tillhandahåller deras internetbank gratis.

Jag försökte få min gamla bank @Sparbanken att ta bort denna avgift eller andra då jag som får lön och annat utomlands betalade lika mycket i avgifter för dom sakerna, men fick inget som helst gehör överhuvudtaget, förutom sura miner och suckande huvuden.

Jag använder inte bankernas egna bankkort och i heller inte deras kreditkort då man inte får någonting extra för att använda korten. Jag har i heller inga bolån och annat som jag må ha i åtanke så det fanns ingen anledning att fortsätta betala massa pengar för produkter jag inte använder och nu får jag internetbanken gratis via Skandiabanken. Bra Skandia!

Istället för att använda mig av bankernas egna kort använder jag mig av Norwegian bankkort [Kredditkort] då jag är i Sverige och får då poäng för alla köp jag gör med kortet. Med poängen kan jag då köpa bland annat flygbiljetter delar eller hela beloppen med poängen i kortet. Man får även en massa andra förmåner när man använder kortet.
- 45 dagars räntefri betalning - 0 kronor årsavgift.




Kortet jag använder utomlands är Revolut som då är ett suveränt kort att ha på utlandssemestern, då kortet erbjuder gratis valutaväxling bland de bästa valutakurserna och inga valutapåslag vid användning! 

- Även detta kort har ingen årsavgift!


Sparar femhundra kronor om året på bytet. Många bäckar små.





Hej Skandiabanken, Hejdå Swedbank och Sparbankerna!














*Jag köper och säljer mina aktier och fonder genom Avanza


*Bloggen och detta inlägg innehåller affiliatelänkar.







Om det nu är någon som läser denna blogg så hörs vi kanske i kommentarsfältet. PS glöm inte att dela inlägget.↓☺

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar






Vill du synas här? Ta kontakt!