_ _ _ _ _______☼ Softarpengen ☼_______ _ _ _ _


🕙 Skrivet torsdag 5 september 2019

Utdelningar & totalt investerat [Augusti]


Långledigheten har startat och jag njuter på för fullt medan utdelningarna fortsatt trillar in på kontot. 
- Framöver blir en det en liten resa till Polen av alla ställen några få dagar.
 Inget mer är bokat mer än lite planering inför vinter.

Jag har en hel del "måste fixa saker" nu när jag är i Sverige och en av de lite större sakerna är att jag ska byta bank. 







På tur i Skåne och njuter av långledigheten :)





Då kommer vi till utdelningar för Augusti månad.


Utdelningar Augusti [2019]:

Bolagen nedan är länkade till Avanza där ni kan läsa mer om resp.bolag.


DatumVärdepapper/beskrivningAntalBelopp
2019-08-16NorthWest Healthcare Properties 269130,04 kr
2019-08-16Apple Inc966,84 kr
2019-08-16Realty Income Corp4189,57 kr
2019-08-26Starbucks Corp2483,18 kr
TOTALT369,63 kr






Det är en ökning med 12% från föregående år, Augusti 2018.📈

Jag investerade totalt 36% av mina inkomster under Augusti månad när jag räknar med återinvesteringen av utdelningen.


Spåkulan' som syns under fliken "Utdelningar" visar när detta inlägg skrivs på 7,970.71 kr per månad år 2028.


















*Jag köper och säljer mina aktier och fonder genom Avanza


*Bloggen och detta inlägg innehåller affiliatelänkar.








Om det nu är någon som läser denna blogg så hörs vi kanske i kommentarsfältet. PS glöm inte att dela inlägget.↓☺

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar






Vill du synas här? Ta kontakt!