_ _ _ _ _______☼ Softarpengen ☼_______ _ _ _ _


🕙 Skrivet tisdag 8 oktober 2019

Utdelningar & totalt investerat [September] - Resa betald.



Utdelningar och totalt investerat för september månad har jag nu hunnit med att kalkylera. 

- Biljetterna till den årliga två månaders Asienresa till vinter är bokade och betalda.

Det blev lite dyrare än väntat med en kostnad på nästan exakt 13000kr T/R, dock lyxigare flyg. Förra året tog mat och dricka slut med Norwegian och på det hela en massa skrikiga snorungar. Tolv timmars flight med det igen, nej tack. Nu fick det åter bli Thai Airways som jag vet fungerar.

Visst, man kan köpa mat och dricka på flygplatsen 15 gånger om för prisskillnaden, men för mig börjar semestern när jag sätter mig ned i flygstolen. Väl nere är det ju billigt, billigt. 
- Planerna är nån vecka i Bangkok och norra delarna för att sedan ta sig vidare till Vietnam. 

En natt ledig är jag innan jag ska på det igen tre nätter. Helt värdelöst, jag vet. Det gör mer o-nytta än nytta, but what to do. Fortsatt fast i ekorrhjuletシ. 





På tur i regnet innan arbete





Då kommer vi till utdelningar för September månad.


Utdelningar September [2019]:

Bolagen nedan är länkade till Avanza där ni kan läsa mer om resp.bolag.


DatumVärdepapper/beskrivningAntalBelopp
2019-09-25Castellum212646,60 kr
2019-09-17NorthWest Healthcare Properties REIT269130,95 kr
2019-09-16Realty Income Corp4189,38 kr
2019-09-11Johnson & Johnson11100,97 kr
2019-09-04Walmart Inc1787,91 kr
TOTALT:1 055,81 kr






Det är en ökning med 19% från föregående år, September 2018.📈
Jag investerade totalt 38% av mina inkomster under September månad när jag räknar med återinvesteringen av utdelningen.

Spåkulan' som syns under fliken "Utdelningar" visar när detta inlägg skrivs på 10 207,05 kr per månad år 2028.


















*Jag köper och säljer mina aktier och fonder genom Avanza


*Bloggen och detta inlägg innehåller affiliatelänkar.








Om det nu är någon som läser denna blogg så hörs vi kanske i kommentarsfältet. PS glöm inte att dela inlägget.↓☺

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tackar Frihetsguden:) Hoppas på fortsatta någorlunda stabila inkomster framöver så är det bara att fylla på som vanligt var månad.

      Radera






Vill du synas här? Ta kontakt!