_ _ _ _ _______☼ Softarpengen ☼_______ _ _ _ _


🕙 Skrivet torsdag 27 februari 2020

Om 100 dagar kommer en minisoftare till livet.

Utdelningssoftaren ska bli pappa! 
- Jag ska få min egna lilla prinsessa.

Kanske blir fortsatta arbete i Norge 4:3, alltså att jag jobbar 4 veckor och reser hem 3 veckor. Inget är dock skrivet i sten.

Nu när chocken lagt sig sedan länge så känns det otroligt kul. Ett liv växer i min kärleks mage som även den växer & blir större och större. Om det redan nu är en häftig känsla, hur känns det då när hon är ute! 😃
Jag har klart haft och fortsatt har en tanke om den ekonomiska biten & hur framtiden kan komma att se ut ur en ekonomisk synvinkel. 





Jag hoppas såklart att jag kommer kunna investera som jag gjort förr och har kvar mitt mål om minst 150.000kr i investeringar om året. Det är verkligen ett minimum om jag ska kunna sluta arbeta innan 40. 

Jag har som tur en sambo som förstår och delar mina framtidsmål & drömmar om en framtid bortom jobbslaveriet. Hon har iallafall gått med på att jag fortsatt arbetar 4 veckor men att jag är hemma i Sverige 3 veckor. Ungefär som nu men jag är hemma någon veckas tid längre.

Men kanske är det nu verkligen dags för en mer stabilitet tillvaro i livet och en mer stabil inkomst. Jag är även en rutinmänniska & vill gärna veta vad som komma skall. Att jag ändå har arbetat såhär genom bemanning under 8 års tid förvånar mig själv fortsatt. 

Jag söker därav åter lite jobb som känns intressanta i Sverige. Men ska jag ta ett jobb i Sverige & därav gå ner 10.000 kr i månaden i lön så ska jag trivas rejält. Lönen behöver vara på minst 29500 kr brutto per månad eller något under om det är nattarbete.

Men man får ta tiden som den kommer och utgå lite från nuet. 



Ett mycket speciellt och spännande 2020 komma skall!




Redan nu 100 dagar innan hon är född så planeras det i mitt huvud att jag ska lära henne tidigt om börsen, sparande, investeringar & ränta-på-ränta effekten. 
Jag ska lära henne viktigheten om ett sparande till den totala friheten och ge henne verktygen som behövs till det. 













*Jag köper och säljer mina aktier och fonder genom Avanza


*Bloggen och detta inlägg innehåller affiliatelänkar.







Om det nu är någon som läser denna blogg så hörs vi kanske i kommentarsfältet. PS glöm inte att dela inlägget.↓☺

5 kommentarer:

  1. Kul och GRATTIS!
    Det är en fantastisk resa man gör som förälder.

    Mvh // PP

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack PP. Det känns riktigt kul spännande :)

      Radera
  2. Grattis!
    Det är helt fantastiskt att bli förälder.

    Tror det kan bli jobbigt att vara ifrån ditt barn under 4 veckors perioder. Du kommer längta hem så du spricker. Det är iaf vad jag tror.

    Pappa betalar? Bloggen om privatekonomi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack PB? =)

      Du har helt rätt PB & jag ser mig om efter andra arbeten i Sverige. Jag spricker redan nu med att vara borta 4 veckor från sambon, så hur det kommer kännas att åka ifrån sin nyfödda dotter också känns inte alls bra.

      Jag får helt enkelt se vad som sker framöver. Jag ska iallafall vara hemma 1.5 månad när hon kommit ut.

      Radera
    2. Helt rätt!
      Hoppas du hittar något bra.

      Skönt att vara hemma så länge i början.
      Lycka till!

      Mvh PB?

      Radera






Vill du synas här? Ta kontakt!