_ _ _ _ _______☼ Softarpengen ☼_______ _ _ _ _


🕙 Skrivet lördag 31 oktober 2020

Utdelningar [Oktober] - Livet kan ge en käftsmäll.


Har nu hunnit arbeta nån natt på var ställe där det är tänkt att jag ska arbeta framöver i år.

- Som jag skrivit i tidigare inlägg så ska jag arbeta natt på ett avlastningsboende för barn/ungdomar/unga vuxna med problem som autism och utagerande och så ska jag arbeta natt hemma hos en patient med ALS.






Avlastningsboendet har plats för två intagna, mycket speciella vårdtagare men det ska nog gå an☺️
Första natten gick i alla fall fint. De sov bra fram till kl.6 sen hade jag endast en timme med att försöka hålla de i rummen tills dagpersonalen kom. Under den timmen han ena av de hoppa in i duschen 5 gånger och som ni förstår så ska det torkas och på med kläder fem gånger också^^

Det andra stället är hemma hos en patient med ALS, jag har jobbat hos många patienter med dödens-diagnos från allt med åldrarna 40-65 år och historierna är massvis. Patienten jag är hos nu fick diagnosen för knappa fyra månader sedan. För fyra månader sedan körde han bil, va ute med frugan på dansställen och gick tur som alla' andra norrmän. En väldigt aktiv person hela livet. 

Idag fyra månader efter diagnos är han intill lam från nacken och neråt, kan röra handen och tummen lite upp och lite ner för att säga Ja' eller Nej' och detta p.g.a att han även tappat talförmågan.

Fruktansvärt snabbt förlopp & fruktansvärd sjukdom.



"Höst"




Då kommer vi till utdelningar för Oktober månad.


Utdelningar Oktober [2020]:
Bolagen nedan är länkade till Avanza där ni kan läsa mer om resp.bolag.

Datum        Värdepapper    Antal Summa
2020-10-02Coca-Cola Co74269,73 kr
2020-10-16NorthWest Healthcare Properties REIT484215,60 kr
2020-10-16Realty Income Corp103212,60 kr
2020-10-29Bank of Nova Scotia100598,87 kr

Totalt: 1296,80 kr






Det är en minskning med 10,33% från föregående år, oktober 2019.📈




Spåkulan' som syns under fliken "Utdelningar" visar när detta inlägg skrivs på 5 637,12 kr per månad år 2028.













*Jag köper och säljer mina aktier och fonder genom Avanza


*Bloggen och detta inlägg innehåller affiliatelänkar.








Om det nu är någon som läser denna blogg så hörs vi kanske i kommentarsfältet. PS glöm inte att dela inlägget.↓☺

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar






Vill du synas här? Ta kontakt!