_ _ _ _ _______☼ Softarpengen ☼_______ _ _ _ _


🕙 Skrivet torsdag 23 november 2017

Sjukdom och en smutta politik bara för att jävlas.


Nu har jag som många andra dragit på sig en dunderförkylning som medförde att jag fick sjukskriva mig från jobbet, tack och lov hade jag bara två arbetsdagar denna veckan i schemat.
- Anser att det är riktigt förjävligt att man har karensdag inom sjuk- och barnomsorg, som att vi inte har tillräckligt jävligt och tillräckligt dåligt betalt. Vi kan ju inte gömma oss i ett kontor plus att vi redan har hand om andra människor. Jag ser varje dag att folk kommer till arbetet sjuka när dom inte ska det, för att de inte har råd. Det blir en ond cirkel.
I Norge har dom inte denna karensdag utan där får man 100% av lönen varje dag, dock behövs läkeintyg efter fjärde- dagen och inte efter en vecka som här.

- Politiker; Öppna ett fönster och titta ut. Gör om, gör rätt...














Fast i och för sig, har dom gjort något bra det senaste?


  • Ta en promenad i en lite större storstad efter kl 18 och det slutar med rånmord. Med en smutta tur slutar det med med en eller två gruppvåldtäkter, man som kvinna gör detsamma, hål som hål.
  • Kolla på sjukvården? Bara vårdcentralerna där jag bor har väntetider på drop- in  på 6h (En bra dag), boka en tid för någon kontroll till vc är minst två månader framåt. Akuten? Ja eftersom man inte får tid på vårdcentralerna så drar folk till akuten så de som är riktigt sjuka trängs undan. Folk dör i väntrummen, så det behöver jag inte ens kommentera! Väktare och poliser får skydda områden i både sjukhus och vårdcentraler. Man tar sig för pannan!
  • Våra äldre? Våra gamla, nära och kära som slitit och byggt upp detta landet? Har ni sett hur det ser ut på ett äldreboende? Har ni sett hur det ser ut inom hemtjänsten? Har ni inte det så ska ni hålla käften rent ut sagt! FY FAN. Sen ska vi inte ens prata om hur många som lever under fattigdomsgränsen. Då smäller enblodådra i pannan.
  • Kriminalitet: Ja vad ska man säga? Polisen tar dig med en AK-47:a i handen, 1h senare (efter en kopp kaffe och en baguette) så släpps du fri ut i det fria igen. Allvarligt, jag överdriver inte. Mer skall jag inte behöva kommentera.

Detta är bara några få grejer som många medborgare ser och upplever VARJE dag under flera årstid. Vad sker nu? Politiker tar fram "sina" förslag om bättring på olika områden. Hyckleriet? Samma politiker och partier har redan röstat ner alla dessa förslag för flera år sedan när andra partier och politiker redan såg vad som höll på att ske. Som sagt, öppna ett jävla fönster och titta ut!  *jag tar mig för pannan igen*

#FANFÅRJAGFÖRPENGARNA


*Snyter mig* *Hostar* *tar täcket över huvudet* och väntar ut tiden till svarta fredagen' 
Något positivt denna veckan iallafall =) . 

- Om inte Avanza har fri courtage på USD i år igen så smäller jag av. 

PS: Jag är egentligen positiv för jag mår lite bättre idag iallafall, DS.


____________________________________________________________________________________________________________

Om det nu är någon som läser denna blogg så hörs vi kanske i kommentarsfältet. PS glöm inte att dela inlägget och hela bloggen. ↓☺

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar






Vill du synas här? Ta kontakt!