_ _ _ _ _______☼ Softarpengen ☼_______ _ _ _ _


🕙 Skrivet måndag 12 mars 2018

Höjer summan för vad jag vill uppnå år 2028


Efter lite mer finslip i mina uträkningar och beräkningar i min budget så höjer jag summan ifrån 10.000kr månaden till 15.000kr månaden i vad jag hoppas få ut per månad år 2028 och livet ut.
- Mitt mål var först att jag ville få ut 10.000kr i månaden år 2028, vilket är en summa jag hade klarat mig på. Men med den nya summan så kommer jag upp i en summa där jag skulle känna mig bekväm med och där jag absolut skulle få mer marginal till mer sparande och mer nöje.










Skulle även en unge råka komma till världen eller något annat uppkommer i framtiden så har jag ökat mina chanser rejält för att kunna fortsätta leva ett liv som jag vill leva om tio år.

Det nya målet ifrån 10.000kr till 15.000kr månaden år 2028 ändrar faktiskt ingenting i min sparbudget eller hur jag ska investera, förutom att tiden det skulle ta för att nå mitt mål ökade från 8år till 10 år, alltså exakt mitt målår'.


Se mer om mina framtidsmål i fliken "mål'"






*Jag köper och säljer mina aktier och fonder genom Avanza.


*Bloggen och detta inlägg innehåller affiliatelänkar.






Om det nu är någon som läser denna blogg så hörs vi kanske i kommentarsfältet. PS glöm inte att dela inlägget.↓☺

2 kommentarer:

  1. Inspirerande att följa ngn med modest inkomst som siktar på FIRE. Att jämföra med alla fat cats till välavlönad medelklass som skyller på allt mellan himmel och jord som gör att just de inte kan spara sig till större frihet. You go man!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar för kommentar FruE =). Det är just det fina med börsen, att alla människor från alla olika samhällsklasser kan lyckas med "ekonomiskfrihet och tidig pensionering".
      Det är väl så med en stor del av befolkningen att ju högre inkomst ju fler och dyrare utgifter tar man på sig.

      All lycka framöver!

      Radera






Vill du synas här? Ta kontakt!