_ _ _ _ _______☼ Softarpengen ☼_______ _ _ _ _


🕙 Skrivet torsdag 22 mars 2018

Malou efter tio gästas av Eric som satsar på att bli ekonomiskt oberoende vid 40


Då jag arbetar kväll idag så blev det att morna sig rejältlänge i sängen. Jag knappade då in på 4:an och hörde då Malou prata om ekonomisk oberoende och att en viss Eric som gästar programmet har detta som mål vid 40år.

Jan Björklund, Liberalernas partiledare gästades av programmet fick kommentera hur samhället skulle se ut om ingen arbetade.
Jag blir allvarligt lika trött och skrämmande var gång jag hör vissa politiker prata. "Allvarligt, mycket allvarligt, vårat samhälle bygger på att folk arbetar"  Det skrek verkligen "SKATT" på den karlen som de flesta andra hycklarna. Programmet gästades även av terapeut som berättade vilka skador man kan få om man inte arbetade. Ett lysande reportage idag alltså. Tyvärr hittade jag inte när dessa var med i programmet.










All lycka till dig och din partner Eric!
















*Jag köper och säljer mina aktier och fonder genom Avanza.


*Bloggen och detta inlägg innehåller affiliatelänkar.






Om det nu är någon som läser denna blogg så hörs vi kanske i kommentarsfältet. PS glöm inte att dela inlägget.↓☺

2 kommentarer:

  1. Jag såg en debatt i Aktuellt mellan Jonas och Jan och efter den (likadant efter att ha läst detta inlägg) ont i magen. Jag får känslan av att inte ha någon kontroll över huruvida strategin om att bli ekonomiskt oberoende ö.h.t kommer att fungera.. Jonas vill höja skatterna på kapitalinkomst och Jan anser det vara en PLIKT att arbeta och med "plikten framför allt" inpräntade i våra psyken så lyder vi därefter.

    Mvh,

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Frilands! Kul att du skriver. Det är oroande faktiskt hur lite kontroll vi faktiskt har. Det ser inte bra ut när vanliga spararen straffas med div "straff"skatter.

      Radera






Vill du synas här? Ta kontakt!