_ _ _ _ _______☼ Softarpengen ☼_______ _ _ _ _


🕙 Skrivet onsdag 11 april 2018

Lön och sparande


Lön och sparande för Mars månad.
Detta var då den absolut sista lönen ifrån Sverige där jag fått ut resterande ob- tillägg och semesterersättning.
Lönen från Norge får jag månaden efter så den ska komma in perfekt inför nästa månadsinvestering.













Lön: 16220kr

Sparande: Överföring [9000kr]: 55% av mina aktiva inkomster överfördes Mars månad till portföljen.
- 3500kr lånades från Avanza kredit.














*Jag köper och säljer mina aktier och fonder genom Avanza.


*Bloggen och detta inlägg innehåller affiliatelänkar.






Om det nu är någon som läser denna blogg så hörs vi kanske i kommentarsfältet. PS glöm inte att dela inlägget.↓☺

2 kommentarer:

  1. Hej! En liten fråga, är det inte mkt dyrare att leva i Norge? Vägs detta upp av den högre inkomsten eller blir det ett nollsummespel?
    Mvh Nyfiken

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Nyfiken! Jag får ut ca 100.000kr mer per år i Norge än Sverige och då är det även mindre antal arbetstimmar, slit och stress. Vad det gäller kostnader är det klart dyrare, men anser att det inte är mycket dyrare än en storstad i Sverige.

      Radera






Vill du synas här? Ta kontakt!