_ _ _ _ _______☼ Softarpengen ☼_______ _ _ _ _


🕙 Skrivet måndag 30 april 2018

Investeringar (Nya bolag i portföljen)

Så underbart det är när våren vågar titta sig fram även om Norge är lite på efterkälken som vanligt så har det varit en del fina dagar. Jag längtar så otroligt efter sol och värme!
Jag har varit förkyld i säkert två veckor så jag har väl fått något som inte vill ge sig.
Men sjukskriven ifrån jobb har jag iallafall inte varit.








Vill ge tummen upp för Norge som inte har karensdag! ✌

Jag anser att speciellt förskolelärare och vårdpersonal ska slippa karensdag och få full lön från första sjukdagen. Jag vet alla år jag arbetade i Sverige inom sjukvården hur intill alla hade som system under sina sjukperioder att man kom till arbetet och arbetade kanske fem av sina sju arbetstimmar och sjukanmälde sig sedan. Detta för att man då slapp karensdagen. Visst, man smittade sina kollegor och man smittade patienterna men man slapp karensdagen.
- Den dagen då förskolelärare och vårdpersonal får full lön från första sjukdagen så ska jag tänka på patientsäkerheten först. Men till dess så hoppas jag speciellt vårdpersonal tänker på sin ekonomi först och patientsäkerheten i andrahand.

Någon jävla måtta får det vara.

Åter till Ekonomin ☺️ Jag har under April månad köpt på mig inte mindre än fyra nya bolag till portföljen och det fick bli:


[Länk till Resp- bolag där ni kan läsa mer om bolagen]


Fyra Investmentbolag alltså. Jag har haft någon av dom förr men tyckte nu att det var dags att få in dessa i portföljen. Det finns en chans att jag kommer ta bort en och annan aktie i portföljen för att några bolag redan finns i dessa investmentbolag.  Jag vill egentligen öka på risken lite. Så har ni tips på bolag som ni direkt ser är lite väl onödigt att ha både som lösaktie och i investmentbolag så hojta gärna till med en kommentar. 


Jag fyllde även på i dessa bolag:

[Länk till Resp- bolag där ni kan läsa mer om bolagen]















    *Jag köper och säljer mina aktier och fonder genom Avanza.


    *Bloggen och detta inlägg innehåller affiliatelänkar.






    Om det nu är någon som läser denna blogg så hörs vi kanske i kommentarsfältet. PS glöm inte att dela inlägget.↓☺

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar






Vill du synas här? Ta kontakt!