_ _ _ _ _______☼ Softarpengen ☼_______ _ _ _ _


🕙 Skrivet söndag 15 april 2018

Utdelningar och totalt investerat


Utdelningssäsongen har redan tagit fart rejält. Nedan är jag bara tvungen att bifoga in grafen som även syns under fliken "utdelningar" då jag blev lite smått förälskad i den <3

328.73 % ökning gentemot föregående år, mars 2017.

Jag ska bara observera att jag INTE tar hänsyn till ev förändringar i bolagens utdelningsdatum eller ev bonusar. Bolag kan även ha lagts till och byts bort till ett bolag som delar ut en annan månad.









Men fin är den ivartfall, synes jeg ;)





Utdelningar Mars [2018]:
Bolagen nedan är länkade till Avanza där ni kan läsa mer om resp.bolag.




Summa utdelningar: 2 155,41 SEK

Det ger en ökning på 328.73 % från föregående år, mars 2017.📈

Jag investerade totalt 69% av mina inkomster under fmarsmånad när jag räknar med återinvesteringen av utdelningen.

Spåkulan' som syns under fliken "Utdelningar" visar när detta inlägg skrivs på 3,589.49 kr per månad år 2028.










*Jag köper och säljer mina aktier och fonder genom Avanza.


*Bloggen och detta inlägg innehåller affiliatelänkar.






Om det nu är någon som läser denna blogg så hörs vi kanske i kommentarsfältet. PS glöm inte att dela inlägget.↓☺

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Förstår dock inte riktigt hur det bara blir 23% ökning? Du fick 2155kr 2018 och runt 500kr 2017, är inte det en ökning på 331%?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Godmorgon studenten. Tur vi har folk som dig <3 Ändrat till det mer exakta 328.73 %

      Ha en fantastisk dag!

      Radera






Vill du synas här? Ta kontakt!