_ _ _ _ _______☼ Softarpengen ☼_______ _ _ _ _


🕙 Skrivet torsdag 31 maj 2018

Investeringar + fondändringar

Det blev en rös med aktier under maj månad. Mycket roligare att handla aktier än kläder iallafall! Det blev så roligt att jag till och med råkade knapra av krediten hos avanza *Oups*😀 . Borde väl finnas någon pop-up som dyker upp när man börjar använda krediten kan tyckas. Men men, ingen fara med det. Förhoppningsvis kommer det dyka upp lite extra pengar under juni med skatteåterbäring och semesterersättningar som jag då kan betala tillbaka med. Jag vill inte riktigt än börja använda mig av krediten även om jag vid tillfällen har gjort det när tillfällen dykt upp.




Investeringarna för maj månad fick bli:

[Länk till Resp- bolag där ni kan läsa mer om bolagen]




Angående fondkontot.  [Bolagen nedanför är länkade till avanza där ni kan läsa mer om bolagen]
Jag har bytt ut Spiltan Aktiefond Investmentbolag mot Didner & Gerge Småbolag

Detta då jag nu redan har några av bolagen i spiltan aktiefond i rena aktier i aktiekontot.
Jag vill även med att ta in Didner & Gerge öka risken med mitt sparande och därmed förhoppningsvis få in mer pengar. Historiskt sett har det gått väldigt bra för 
Didner & Gerge och jag kan absolut tänka mig ta in även deras aktiefond och microcap i framtiden när och om pengar till detta finnes.








    *Jag köper och säljer mina aktier och fonder genom Avanza.


    *Bloggen och detta inlägg innehåller affiliatelänkar.






    Om det nu är någon som läser denna blogg så hörs vi kanske i kommentarsfältet. PS glöm inte att dela inlägget.↓☺

2 kommentarer:

  1. Hej Frihet innan 40,

    Jag har följt din blogg ett tag, och kanske har missat. Men vad är det för Avanza kredit du nyttjar? Nyfiken då jag själv varit inne och kikat på Avanzas Superlån, men räntan skiljer ju beroende på vilken förmånsnivå du ligger på.

    Vänliga hälsningar

    Assetsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Assetsa, kul att du följer =). Jag använder mig av Avanzas "superlån" med en ränta på 1.94 % har jag för mig och det är även det lånet jag försöker hålla mig till om jag vill använda mig av krediten.

      Radera






Vill du synas här? Ta kontakt!