_ _ _ _ _______☼ Softarpengen ☼_______ _ _ _ _


🕙 Skrivet söndag 23 september 2018

Lön & Sparande [Augusti] Tog hjälp av Avanza Superlån*

[Tillägg om inlägget "investeringar Augusti"]

Augusti månad var en månad som jag visste skulle kännas lite extra hårt då jag inte alls skulle få någon inkomst och sjukskrivningstiden gjorde sitt med att bygga upp någon form av buffert.

Därav köpte jag aktieköpen denna månaden med hjälp av Avanza Superlån.



Dessa pengar är tänkt att betalas av så fort jag kan då pengarna möjligtvis egentligen vill användas vid ev nedgångar och när det står REA på skärmen ツ






Ska sägas att jag skulle ha råd att investera utan superlånet, men då jag har chansen att göra på detta vis och den är med i mitt investerarstrategi så gjorde jag såhär denna gång.

Mitt buffertmål är att ha 100.000kr och då uppdelat 50.000kr hos banken och 50.000kr hos Avanza som jag skrivit i ett tidigare blogginlägg.

Även om jag förlorar mer på att ha en sådan buffert än att använda superlånet eller till och med använda ett kreditkort månaderna som kan vara lite knapert och använda dessa till investeringar så tar känslorna över och jag vill vara 100% skuldfri, alltid.

Buffert nu är intill 0 kr och jag har varit fullinvesterad intill sedan start. Jag har gjort lite väl många impulsköp senaste året då Avanza lockat med gratis courtage o.s.v. Jag skyller på dom *blink* 😉




Här kommer Lön & sparande för Augusti månad.


Lön: Kr 
Sparande: Automatisk överföring till portföljen: 2000Kr av min buffert överfördes augusti månad till portföljen.












*Jag köper och säljer mina aktier och fonder genom Avanza

.

*Bloggen och detta inlägg innehåller affiliatelänkar.







Om det nu är någon som läser denna blogg så hörs vi kanske i kommentarsfältet. PS glöm inte att dela inlägget.↓☺

4 kommentarer:

  1. Bara att kämpa på! Hoppas vi får lite sol i Bergen snart

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar Bas se! Det får vi verkligen hoppas. Det ska ju bli högsommar igen nästa vecka i Sverige så vi får hoppas den räcker upp till oss också :)

      Radera
  2. Tror det är ett smart drag att använda Superlånet, har dock aldrig gjort det själv.
    Men varför får du inga pengar för sjukskrivningen? Är det försingringskassan som trilskas?

    SvaraRadera
    Svar
    1. God eftermiddag KtM :)
      All min inkomst får jag månaden efter och jag var ledig under juli och sjukskriven under augusti. Så om allt har gått rätt till så ska jag få lite pengar nu i dagarna från försäkringskassan eller NAV som det heter här i Norge.

      Radera






Vill du synas här? Ta kontakt!