_ _ _ _ _______☼ Softarpengen ☼_______ _ _ _ _


🕙 Skrivet lördag 15 september 2018

Utdelningar och totalt investerat

 
Är tillbaka i Norge efter en snabbvisit i Sverige där det varit fullbokat med aktiviteter med familjen och visning av ett av mina rum då min nuvarande inneboende ska flytta ut.

På en vecka hade jag fått 90 mejl, av dessa fick fem personer komma på visning och nu har en person fått rummet och ska flytta in om ett par veckor om allt går som det ska.

- Jag måste då tillbaka till Sverige för att skriva kontrakt och jag har då tänkt passa på att ta två veckors semester.
















Då kommer vi till utdelningar för Augusti månad.



Utdelningar Augusti [2018]:
Bolagen nedan är länkade till Avanza där ni kan läsa mer om resp.bolag.



Värdepapper/beskrivningBelopp
Starbucks Corp78,64
Novo Nordisk B71,72
NorthWest Healthcare Properties REIT32,59
Realty Income Corp62,61
Apple46,85
Boston Pizza Royalties Income Fund36,48


328,89kr




Summa Utdelningar 328,89Kr





Det ger en ökning på 254% från föregående år, augusti 2017.📈

Jag investerade totalt 100% av mina inkomster under augusti månad månad när jag räknar med återinvesteringen av utdelningen. Då hade jag endast utdelningen som en inkomst.

Spåkulan' som syns under fliken "Utdelningar" visar när detta inlägg skrivs på  5,701.29kr kr per månad år 2028.










*Jag köper och säljer mina aktier och fonder genom Avanza

.

*Bloggen och detta inlägg innehåller affiliatelänkar.







Om det nu är någon som läser denna blogg så hörs vi kanske i kommentarsfältet. PS glöm inte att dela inlägget.↓☺

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar






Vill du synas här? Ta kontakt!