_ _ _ _ _______☼ Softarpengen ☼_______ _ _ _ _


🕙 Skrivet torsdag 20 september 2018

Stefan Persson förbereder utköp av HM från börsen?


Hennes & Mauritz har haft en lång och fruktansvärt tråkig utveckling under många år, även om det har skett en hel del inom bolaget de senaste åren.

Läste en artikel från Dailymail att storägaren och ordförande Stefan Persson har varit i kontakt med storbanker om ett omfattande paket med skuldfinansiering för att köpa ut bolaget från börsen.

Ryktena om ett utköp har florerat ett bra tag och Persson har då nekat fullt ut till detta.
Ryktena som florerat och som vi många ändå haft en känsla av att hända verkar nu stämma och hända.-







Samtidigt rusar H&M på Stockholmsbörsen (just nu över 13% upp) på förmiddagen efter att försäljningssiffror för det tredje kvartalet visat bättre än väntat.
- Vi får dock vänta till 27 september för den riktiga och den mer detaljerade rapporten.

Jag väntar fortsatt på att sälja bolaget (yes, jag vill ha bolaget sålt) då jag chansar med att vänta ut rapporten då jag hoppas och tror på en fortsatt lite högre kurs. Om Persson köper ut HM hoppas jag även här på en högre kurs än nuvarande så jag kanske bara väntar ut stormen, men vad vet lilla jag シ
Jag har aldrig varit med om ett utköp så jag har nada koll hur kursen vill reagera och hur mycket HM kan vara värt. Vill man vara kvar till slutet eller hoppar man av.
- Jag har satt en trigger på sälj och ökar den idag ifall kursen får fnatt nedåt igen.













*Jag köper och säljer mina aktier och fonder genom Avanza


*Bloggen och detta inlägg innehåller affiliatelänkar.







Om det nu är någon som läser denna blogg så hörs vi kanske i kommentarsfältet. PS glöm inte att dela inlägget.↓☺

2 kommentarer:

  1. En bra dag för oss H&M ägare. Själv behåller jag mitt lilla innehav :-)

    Mvh Slimis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en riktigt härlig dag ja. Svider desto mer hos blankarna :).
      Aktien har fortsatt hålla sig stadigt nära 150 så vi får hoppas på en bra rapport så vi kanske kan få ännu en knuff uppåt.

      Radera






Vill du synas här? Ta kontakt!