_ _ _ _ _______☼ Softarpengen ☼_______ _ _ _ _


🕙 Skrivet söndag 22 mars 2020

Lön & Sparande [Mars] - Mer karantän till folket.


Äntligen har jag för månaden fått en lön!
- Inte OK lön, men helt okej för 6 dagars arbete som jag hann med att arbeta in under februari.
Jag får som sagt lön månaden efter, men helt okej det. Man har vant sig efter alla dessa år. 

Men det är klart att det är nu när börsklimatet är som det är som man vill ha en så bra lön som möjligt så man kan investera. Hur ofta har man denna unika chans, för att det är just det jag ser det som, en unik chans.

Börsen har varit otroligt 'dyr' i all evighet men nu jädrans är kraschen här så då vill man ha krutet redo. Så det är väl egentligen den stressen jag har, att jag vill ha stabilare och högre lön och speciellt framöver.


Annars sker det inte så mycket hos mig. Endast jobb & försöker få mig några promenader. En speciell känsla här i Norge då allt är typ stängt och bussarna är tomma på folk.

En helt fantastisk känsla alltså. Inga köer i de butiker man besöker och inga personer på bussen man behöver störa sig på. Mer karantän till folket!


Annan annan tanke jag haft är att jag senaste tiden läst och hört hur folk klättrar på väggarna' redan efter bara några dagars karantän(?!) & så varnar folk om risken om "alla" går i tidig pension #FIRE.

Med det sagt: Alla vill inte i tidig pension.

Jag dock kan ligga i soffan och pilla navelludd i 2 månader utan något som helst problem😃.

Nu har jag tyvärr inte karantän, men annars så.



"Äntligen tittar lite sol fram.."




Här kommer iallafall Lön & sparande för Mars månad.


Lön(Inkomster) utbetalt efter skatt: 13 405,02 Kr  



Sparande: Överföring till portföljen: [2000 Kr]. 15av mina aktiva inkomster överfördes Mars månad till portföljen.

















*Jag köper och säljer mina aktier och fonder genom Avanza



*Bloggen och detta inlägg innehåller affiliatelänkar.








Om det nu är någon som läser denna blogg så hörs vi kanske i kommentarsfältet. PS glöm inte att dela inlägget.↓☺

2 kommentarer:

  1. Känner detsamma. Kan också sitta och stirra in i väggen i två månader helt utan problem. Jobbigt att jag inte har mer cash att slänga in nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för kommentar investerarfar:) Förhoppningsvis blir det inte en rekyl upp på en dag, så bara att försöka slänga in vad man kan var månad istället för oss^^

      Mvh Utdelningssoftaren

      Radera






Vill du synas här? Ta kontakt!