_ _ _ _ _______☼ Softarpengen ☼_______ _ _ _ _


🕙 Skrivet tisdag 10 mars 2020

Utdelningar [Februari] - Teaser-börs, Hate' It!☺️



Utdelningarna under februari gav nästan 100% mer än samma månad förra året.

Den lilla börsnedgången har givit 100.000kr mindre i portföljen sedan årsskiftet. 

- Vilken månad vi har haft på börsen, det ska bli riktigt kul att redovisa in det på bloggen vid månadsskiftet. Just februari hände inte supermycket, iallafall inte i min portfölj.




Nu har jag iallafall fått känna på en lite större nedgång & ca 100.000kr mindre sedan årsskiftet hos min portfölj. Jag har faktiskt tagit det som jag trott, väldigt lugnt. Hoppas egentligen inte på en nedgång utan jag hoppas på en krasch på 40-70% så man kommer in till bra priser 😃 . Bättre nu än om tio år då man ska börja dra sig tillbaka på allvar. 

Det som varit tufft under denna tid är att jag är ohört sugen på att köpa in bolag jag har som jag har på bevakning då jag tyckt dom är för dyra. Ska man börja köpa in sig redan nu, eller ska man vänta på ännu större nedgång. Teaser-börs, Hate' It!☺️





Ej utomlands & ej varmt. Men det har sin charm ändå.




Då kommer vi till utdelningar för Februari månad.


Utdelningar Februari [2020]:
Bolagen nedan är länkade till Avanza där ni kan läsa mer om resp.bolag.


Värdepapper/beskrivningAntalBelopp
Starbucks Corp38152,05kr
NorthWest Healthcare Properties REIT381186,24kr
Realty Income Corp58130,73kr
Apple Inc1396,73kr
Totalt565,75kr





Det är en ökning med 75,79% från föregående år, Februari 2019.📈

Spåkulan' som syns under fliken "Utdelningar" visar när detta inlägg skrivs på 10 124,61 kr per månad år 2028.


















*Jag köper och säljer mina aktier och fonder genom Avanza


*Bloggen och detta inlägg innehåller affiliatelänkar.








Om det nu är någon som läser denna blogg så hörs vi kanske i kommentarsfältet. PS glöm inte att dela inlägget.↓☺

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar






Vill du synas här? Ta kontakt!