_ _ _ _ _______☼ Softarpengen ☼_______ _ _ _ _


🕙 Skrivet söndag 15 november 2020

Handhygien & skyddsutrustning på rätt sätt.

Här i Norge är det krav på b.la munskydd när man inte kan hålla avstånd på 1 meter. På vissa fylken/ kommuner är det alltid krav på munskydd när man tillexempel är i butiker.

I Sverige har vi inte kommit så långt där nånting är kravbelagt och vi har gränserna helt öppna. Man kan nog diskutera i all evighet om man kan tycka att det är så smart att låta Danskarna resa till Sverige och festa loss då deras egna regering förbjudet det i hemlandet med div. lockdowns, speciellt nu när Danmark även hittad Covid-19 muterad.





- Jag ska inte gå in för mycket personligen vad jag tycker om Sveriges strategi men jag kan vara öppen med att jag rent ut sagt tycker det är förjävligt att man inte lyckats hålla smittan borta från våra äldre. Dödstalen hos dessa är allt för stor & hur merparten av dessa fick avsluta sina liv utan sjukvård, kvävandes ensamma i sina kala rum vill nog ingen veta. 


Här kommer i alla fall två videos som visar basala handhygiensrutiner som många faktiskt inte klarar av (många tvättar inte ens händerna efter ett toalettbesök, WTF) och hur man tar på och av ett munskydd på rätt sätt.

 I Sverige är förklaringen för att man inte använder munskydd för att "vanligt folk" inte vet hur man använder ett munskydd och för att det inte hjälper vid smitta. Munskydd hjälper 40% mot att själv bli smittad och skyddar andra att bli smittade med över det dubbla om du själv är smittad. Så om alla använder munskydd så hjälper vi alla varandra rejält och då hjälper vi därmed sjukvården.



Handhygien på rätt sätt.






Hur man tar på och av skyddsutrustning som plasthandskar & munskydd på rätt sätt.
















*Jag köper och säljer mina aktier och fonder genom Avanza


*Bloggen och detta inlägg innehåller affiliatelänkar.







Om det nu är någon som läser denna blogg så hörs vi kanske i kommentarsfältet. PS glöm inte att dela inlägget.↓☺

2 kommentarer:

  1. Hej! Trevligt att läsa ditt sunda resonemang kring munskydd. Argumentet att man inte ska rekommendera dem för att folk inte vet hur man använder munskydd är ganska galet egentligen. Tänk om man inte skulle rekommendera tvätt av händer bara för att många slarvar och använder för lite tvål eller tvättar alldeles för kort tid!

    Jag använder själv munskydd t.ex. i affären och tycker inte det är så svårt att lära sig att inte pillra på det och att slänga det efter användning m.m.

    Tänkte tipsa också om en artikel som jag skrev någon gång i våras på temat munskydd och andningsskydd (https://www.prepparen.se/munskydd-andningsskydd-skyddsmask/) ifall det kan vara intressant.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ellerhur! Det håller jag med om Stockblogs!=)

      Radera






Vill du synas här? Ta kontakt!