_ _ _ _ _______☼ Softarpengen ☼_______ _ _ _ _


🕙 Skrivet lördag 28 november 2020

Inkomster & Sparande [November] - Black friday


Ny månad till äro. November månad är snart till ende så jag ska försöka få med lite inkomster och sparande för månaden. 

Halv skatt och Black Friday denna månad. 

- Då är månaden här där där vi som arbetar i Norge får halv skatt för månaden. Riktigt fräscht då jag nästan har arbetat in 200h natt för månaden som ska ge rundaslänga 60.000kr brutto. Inte illa-pinkat för en undersköterska. Som vanligt får jag lönen månaden efter så denna omgång får bli de 9 arbetspassen jag arbetade under oktober månad😊






Ang halvskatt så Nej, så bra är det faktiskt inte så ni kan slappna av! Skatten är helt enkelt lite högre alla andra månader, men jag tycker det är en fin tanke i alla fall. Lönen stämmer dock!

Månaden har annars gått otroligt bra och jag har trivts bra med jobben. Mycket jobb som ovansagt nästan 200h natt och jag känner mig fortsatt väldigt kry i kroppen. Det blir inte mycket mer än jobba, sova, äta och skita. Men så är livet här, jag är ju här för att få ihop så mycket pengar jag kan för att sedan resa hem och ta mig an ledighet. 

Tiden har gått fort, väldigt fort! Så nu är faktiskt tiden åter inne då jag börjat räkna ner dagarna tills jag reser hem. och denna gången väntar min lilla tjej på mig så det känns otroligt härligt att få komma hem igen och få bebismysa i evigheter. Saknar väl kärringen lite också men det får ni vara 'Shsss Shsss" om シ



"Svart fredag - Pengarnas begravning"



Det har även varit Black Friday och det blev shopping, shopping som gällde för mig för hela 5000 riksdaler. Jissesbananas' säger jag. Det blev kläder, skor, träningsprodukter och vitaminer för hela bunten så jag ska väl klara mig ett tag. Jag handlar inte mycket resten av året men när jag väl gör det och bra tillfälle ges med bra priser så slår jag ofta till. 



Här kommer inkomster & sparande för November månad.

Lön: 21 407,84 kr
Bidrag (Barnbidrag): 625 kr 

Totalt:  22 032,84 kr.


Sparande: Överföring till portföljen: [10 000 Kr]. 45,39av mina aktiva inkomster överfördes november månad till portföljen. 















*Jag köper och säljer mina aktier och fonder genom Avanza



*Bloggen och detta inlägg innehåller affiliatelänkar.








Om det nu är någon som läser denna blogg så hörs vi kanske i kommentarsfältet. PS glöm inte att dela inlägget.↓☺

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar






Vill du synas här? Ta kontakt!