_ _ _ _ _______☼ Softarpengen ☼_______ _ _ _ _


🕙 Skrivet tisdag 10 juli 2018

Investeringar [Juni]

Sitter med en storkopp nybryggt kaffe efter att det nattliga besöket dragit hem.

Kaffefiltret var slut så jag fick använda mig av skitpapper istället, det har funnit bättre morgnar.

Jag brukar använda mig av snabbkaffe i Norge men nu när jag är hemma i Sverige igen på lite ledighet så använder jag mig av bryggare, har ju ingen speciell tid att passa så why not liksom'.






Som vanligt blev det en hel del transaktioner hos Avanza.
Då det var Danmarks nationaldag och gratis Courtage för danska värdehandlingar hos Avanza i starten av förra månaden så köpte jag på mig lite mer Novo Nordisk i tillägg av de andra köpen.

Jag sålde även Securitas till förmån av Latour. (Bolaget finns redan i Latour)
Jag sålde Epiroc som bildades ur Atlas Copcos affärsområde Gruv- och bergbrytningsteknik.

Så bolagen jag köpte juni månad blev:

[Länk till Resp- bolag där ni kan läsa mer om bolagen]
  • Alfa Laval
  • SAAB B
  • Castellum
  • Swedish Match
  • Volvo B
  • Boston Pizza
  • Atlas Coco
  • Swedbank A
  • Hufvustaden A
  • SCA B
  • Skanska B
  • Novo Nordisk
  • Latour B






  • På återseende! ツ












    *Jag köper och säljer mina aktier och fonder genom Avanza

    .

    *Bloggen och detta inlägg innehåller affiliatelänkar.







    Om det nu är någon som läser denna blogg så hörs vi kanske i kommentarsfältet. PS glöm inte att dela inlägget.↓☺

    2 kommentarer:

    1. Hej Frihet innan 40,

      Fina köp! Går det kanske göra så att man kan trycka på bilden och få en förstorning/bättre upplösning? Går nämligen inte riktigt att se i detaljerad information. Tack

      Vänliga hälsningar

      Assetsa

      SvaraRadera






    Vill du synas här? Ta kontakt!