_ _ _ _ _______☼ Softarpengen ☼_______ _ _ _ _


🕙 Skrivet torsdag 26 juli 2018

Lön och sparande [Juni]

Efter en flaska rött [Diablo] så sitter jag nu hemma och njuter av min ledighet för mig själv.
Har varit hemma hos en vän och finslipat till svensexan som snart ska bli av. Klockan har slagit 22.00 och jag är salongsberusad till en perfekt lagom nivå.

*tycker jag själv*

Jag har som sagt lite småting som ska ske denna månaden som svensexa och bröllop så av den anledningen så tog jag mig friheten och tog mig ledigt hela månaden.

Jag orkar inte hålla på att resa fram och tillbaka från Norge.







Sedan har familjen fått tillökning, så jag vill givetvis träffa denna lilla varelse =D. Det negativa är att jag inte får någon inkomst alls nästa månad. Men familjen först, eller hur?


Här kommer Lön & sparande för förregående månad, alltså juni!


Lön: 36 491,30Kr (netto)
Sparande: Automatisk överföring till portföljen [12.500Kr]: 34% av mina aktiva inkomster överfördes juni månad till portföljen.

Skall tilläggas att nästan 10.000kr av detta var semesterersättning ifrån förra året.
Jag får semesterersättning 1 gång om året, oftast juni månad. Förra året arbetade jag 2.5 månad i Norge.













*Jag köper och säljer mina aktier och fonder genom Avanza

.

*Bloggen och detta inlägg innehåller affiliatelänkar.







Om det nu är någon som läser denna blogg så hörs vi kanske i kommentarsfältet. PS glöm inte att dela inlägget.↓☺

2 kommentarer:

  1. Hej Frihet innan 40,

    Oj får du din semesterersättning ett helt år efter? Jag ska första gången ta min semester strax i 3 veckor och om jag förstått det rätt får jag min semesterersättning iaf samma år om jag förstått det rätt. Riktigt fin nettoutbetalning annars! :)

    Vänliga hälsningar

    Assetsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Assetsa. Det stämmer att jag får semesterersättningen året efter. Så den semesterersättningen jag tjänade ihop förra året fick jag nu.
      Jag får även lönen månaden efter, vilket kan vara lite halvjobbigt om man har varit ledig utan lön en period ;) Så lönen som visas här är vad jag tjänade ihop månaden innan, alltså maj månad.
      Det har varit riktigt fina nettoutbetalningar de senaste och även nästa utbetalning lär blir väldigt bra då jag arbetat 200h+. Sommarhalvåret är det högsäsong och det visas på lönen.

      Njut av din semester Assetsa!

      Radera






Vill du synas här? Ta kontakt!