_ _ _ _ _______☼ Softarpengen ☼_______ _ _ _ _


🕙 Skrivet söndag 8 juli 2018

Utdelningar & totalt investerat [Juni]

Semesterstress; Är det vanligt?
Man har en tidsbegränsad "frihet" och vill hinna träffa vänner, släkt, vila upp sig och 'bara vara' under en tidsbegränsadperiod.
- Jag kan personligen känna att semestern i sig kan bli en stressfaktor och jag drar mig för att berätta när och om jag kommer hem under mina kortare friperioder för att slippa att telefonen ska börja ringa stup i ett eller att messenger ska börja plinga var och varannan minut.







Jag kan inte förneka att jag njuter för varje dag jag är ledig, men någonstans i bakhuvudet vet jag att jag måste tillbaka till arbete för att tjäna ihop nya pengar.

Jag avundas alla de som har en livslång semester. Njut kära vänner, njut =) 2,5v kvar av semestern; Gaaah... 








Då kommer vi till utdelningar för Juni månad.



Utdelningar Juni [2018]:
Bolagen nedan är länkade till Avanza där ni kan läsa mer om resp.bolag.


31,66
53,69
36,40
77,36
19,09





Summa utdelningar: 217,94 SEK



Det ger en ökning på 265% från föregående år, juni 2017.📈

Jag investerade totalt 35% av mina inkomster under juni månad när jag räknar med återinvesteringen av utdelningen.

Spåkulan' som syns under fliken "Utdelningar" visar när detta inlägg skrivs på 3,500.01 kr per månad år 2028 vilket är en sänkning från föregående månad av en anledning som jag inte riktigt kan svara på.












*Jag köper och säljer mina aktier och fonder genom Avanza

.

*Bloggen och detta inlägg innehåller affiliatelänkar.







Om det nu är någon som läser denna blogg så hörs vi kanske i kommentarsfältet. PS glöm inte att dela inlägget.↓☺

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar






Vill du synas här? Ta kontakt!