_ _ _ _ _______☼ Softarpengen ☼_______ _ _ _ _


🕙 Skrivet måndag 30 juli 2018

Har tryckt på "säljknappen" på fler bolag.



Hur har ni det i hettan? 🌞😎
Själv sitter jag i ett unket, kvavt rum och försöker koppla av för mig själv. De senaste veckorna har bestått av Svensexa, bröllop och en resa, så har haft folk vid mig i flera veckor känns det som och jag en person som behöver mycket egentid! ^^^









Det var ju som sagt ett litet tag sedan jag uppdaterade bloggen, semester ni vet. Allt man gör tar extra lång tid, jag kom till och med försent till tandläkaren för jag var för långsam med att starta upp kaffekokaren på morgonen. Att ta sig till matbutiken är ett dagsjobb, mer hinner jag inte med. Så att hinna med tandläkaren var en sak för mycket helt enkelt.


Annars har det faktiskt skett lite saker under sommaren. Svensexa och bröllop avklarat, en god vän gifte sig, inte jag då hehe


Jag har opererat knäet. *Aj* *Aj*

 



Dagen efter operationen tog jag flyget ✈ och flydde landet en vecka. Vi i Sverige reser inte till något, vi reser ifrån något 😉 och njöt i Grekland med 99% andra skandinaver med sol och skräpmat.



  
 






                         

Åter till bolagen  som jag sålt denna månad:


  • Sålt av bolaget Betsson till en kurs på 69,71kr. VM är över och EM är på ingång så jag tror bolaget har en chans att växa lite till. Men bolaget har varit en röv i evigheter, en riktig surdeg i portföljen där ingen visste vad som hände inom bolaget och kursen sjönk vecka efter vecka, månad efter månad och detta även under VM. Men sen Poff' så sköt aktien som en raket efter rapport och jag tog faktiskt tillfälligt i akt och sålde av med någon tusenlapp i vinst ifrån hård förlust. Hade jag väntat hade jag tjänat mer, men jag tog inte risken. Aktien var och är hårt blankad och kursen lekte på ett sätt jag inte förstod mig på.  Framtiden för spelbolag är även den väldigt osäker med framtida restriktioner. Får se om jag går in i ett annat spelbolag längre fram.


  • Sålt av bolaget Wallenstam till en kurs på 86,15kr. Jag gillar Wallenstam och det är ett stabilt och välskött bolag med otroligt fina fastigheter. Jag kommer säkerligen köpa in dom framöver och jag har lagt in dom på bevakning. Men som det ser ut nu vill avvakta fastighetsmarknaden och vikta upp mina andra fastighetsbolag Castellum, Saltängen och Hufvustaden.  

  • Sålt av Bolaget Volvo till en kurs på 147,75 Detta då investmentbolaget Industrivärden innehar 20% Volvo och anser att det räcker att den finns hos dom.









Värmen är på topp så bolagen jag köpt denna månaden får ni vänta på några dagar för nu skriver jag I'm out!.🏊











*Jag köper och säljer mina aktier och fonder genom Avanza

.

*Bloggen och detta inlägg innehåller affiliatelänkar.







Om det nu är någon som läser denna blogg så hörs vi kanske i kommentarsfältet. PS glöm inte att dela inlägget.↓☺

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar






Vill du synas här? Ta kontakt!