_ _ _ _ _______☼ Softarpengen ☼_______ _ _ _ _


🕙 Skrivet måndag 13 augusti 2018

Utdelningar & totalt investerat

 
Då har nog de flesta börjat arbeta igen efter sommarledigheten. Jag själv är fortsatt sjukskriven ca tre veckor till p.g.a knäskadan.

Det sker inte så mycket mer än träffa familj och lite vänner. En del träningsövningar för knäet sker givetvis också, annars är jag rätt så sparsam tills jag vet lite mer om jobb till hösten.











Det är ju valår så har även varit iväg och kollat på ett sommartal av det partiet som kommer bli det största 2018 ツ Publikrekord, skön stämning, trevligt folk, härlig musik och god mat.








Det har också blivit ett och annat besök till sommarstugan för fly livet lite ☺️









Då kommer vi till utdelningar för Juli månad.



Utdelningar Juli [2018]:
Bolagen nedan är länkade till Avanza där ni kan läsa mer om resp.bolag.



Värdepapper/beskrivningBelopp
Bank of Nova Scotia54,97
Saltängen Property Invest124,95
NorthWest Healthcare Properties REIT31,11
Realty Income Corp54,52
Coca-Cola Co75,88
Boston Pizza Royalties Income Fund18,74
PepsiCo Inc66,53
426,70kr





Summa utdelningar: 426,70kr





Det ger en ökning på 77,18% från föregående år, juni 2017.📈

Jag investerade totalt 31% av mina inkomster under juli månad när jag räknar med återinvesteringen av utdelningen.

Spåkulan' som syns under fliken "Utdelningar" visar när detta inlägg skrivs på 4,667.02 kr kr per månad år 2028.










*Jag köper och säljer mina aktier och fonder genom Avanza

.

*Bloggen och detta inlägg innehåller affiliatelänkar.







Om det nu är någon som läser denna blogg så hörs vi kanske i kommentarsfältet. PS glöm inte att dela inlägget.↓☺

2 kommentarer:

  1. Riktigt spännande. Hoppas att knäet ditt bara blir bättre och bättre framöver. Intressant att du äger både Coca-Cola och PepsiCo. Jag har ibland fått frågan om vilka av dessa man ska äga. Varför nöja sig med en? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Kronantillmiljonen :). Egentligen vill jag få ner antalet bolag i portföljen och har haft en fundering på att plocka bort något av dessa två. Men jag har en liten småkärlek till coca-cola och jag gillar pepsi som bolag, så det går bara inte att skilja dom två åt hehe^^

      Men får se hur framtiden står sig. Du har ju egentligen rätt, varför nöja sig med en ;)

      Radera






Vill du synas här? Ta kontakt!