_ _ _ _ _______☼ Softarpengen ☼_______ _ _ _ _


🕙 Skrivet onsdag 2 december 2020

Investeringar [November]


Åter fyllt på portföljen under november. Men vilken uppskjut vi har på börsen nu. Helt otroligt.

Då går jag snart av mitt andra arbetspass av fem nätter, be till arbetsgudarna att det blir lugna nätter. Jag ska helst ha fått sittsår på skinkorna för att vara nöjd.

Hade nog tjänat in närmare 200.000kr om jag inte hade sålt av en del av portföljen ☺️






- Jag känner ändå att jag lyckades pricka in försäljning någorlunda precis vid återhämtningen efter kraschen^^

Så det hade kunnat vara bättre, men det hade kunnat vara sämre också. Jag försöker nu trycka in så mycket kapital jag kan innan året är över även om jag samtidigt fyller på mitt buffert-konto under denna period.



"Döden"




Bolagen jag köpte November månad blev:
Bolagen är länkade till Avanza där ni kan läsa mer om resp. bolag

Värdepapper/beskrivningAntalBelopp
Cibus Nordic Real Estate3494,00kr
Kindred Group8584,00kr
Axfood5983,00kr
Intrum61 367,00 kr
Castellum2429,00kr
Investor A1591,00kr
Industrivärden C2525,00kr
Realty Income Corp63 165,00 kr
Summa8 138,00 kr


Dessa investeringar ökade mina passiva inkomster mer 340,30 kr per år. 


Investerat Fonder (genom automatisk överföring)


-Summa: 2000 Kr


------------------------------------ - - ---- - - - -
Totalt Investerat: 10 138,00Kr
------------------------------------ - - ---- - - - -











*Jag köper och säljer mina aktier och fonder genom Avanza

.

*Bloggen och detta inlägg innehåller affiliatelänkar.








Om det nu är någon som läser denna blogg så hörs vi kanske i kommentarsfältet. PS glöm inte att dela inlägget.↓☺

2 kommentarer:






Vill du synas här? Ta kontakt!