_ _ _ _ _______☼ Softarpengen ☼_______ _ _ _ _


🕙 Skrivet torsdag 21 mars 2019

Sålt Skanska


Under mars månad fick byggbolaget Skanska lämna portföljen.
Kursen gick upp till den nivån där jag låg på plus och därav gick triggern in och sålde innehavet.

Det finns klart en chans att bolaget i framtiden åter får sig en plats i portföljen, men som det är nu vill jag hellre låta pengarna investeras på andra håll där jag tror de kan ha en bättre chans att få en bättre avkastning.
- att de även sänkte utdelningen var en stor anledning till mitt val att slänga ut bolaget.























*Jag köper och säljer mina aktier och fonder genom Avanza


*Bloggen och detta inlägg innehåller affiliatelänkar.







Om det nu är någon som läser denna blogg så hörs vi kanske i kommentarsfältet. PS glöm inte att dela inlägget.↓☺

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar






Vill du synas här? Ta kontakt!