_ _ _ _ _______☼ Softarpengen ☼_______ _ _ _ _


🕙 Skrivet lördag 30 mars 2019

Rört om i "pensionsportföljen"

Då har jag bytt ut Swedbank Robur Ny Teknik och lagt till en fond i portföljen.

Pensionsportföljen innehåller endast fonder och är tänkt att användas efter 60års åldern, alltså 20 år efter målet.
Jag har då bytt ut Swedbank mot Core Ny Teknik och lagt till Avanza Emerging Markets nya fond som ger exponering mot världens tillväxtmarknader såsom Kina, Sydkorea, Brasilien och Indien.



Egentligen vill jag inte lägga till för mycket i portföljen men det är ett sådant förbaskat sug efter shopping när det gäller börsen, man vill helt enkelt ha allt, och när Avanza släpper sitt egna så måste jag bara ha det. Ni fruntimmer kan säkert jämföra med ert klädshopping- beroende ;) Höhö.










*Jag köper och säljer mina aktier och fonder genom Avanza


*Bloggen och detta inlägg innehåller affiliatelänkar.







Om det nu är någon som läser denna blogg så hörs vi kanske i kommentarsfältet. PS glöm inte att dela inlägget.↓☺

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar






Vill du synas här? Ta kontakt!