_ _ _ _ _______☼ Softarpengen ☼_______ _ _ _ _


🕙 Skrivet onsdag 30 december 2020

Utdelningar [December] - Fly fältet


Just i detta nu när jag sitter långt in i skogarna med havet i bakgrunden och myser med min lilla familj i stugan så plingade de sista utdelningarna för 2020 in i portföljen.

- Det fick bli en liten undanflykt från vardagslivet med en flykt till sommarstället ett par dagar innan det nya året slår till.










"Har flytt fältet"





Då kommer vi till utdelningar för December månad.


Utdelningar December [2020]:
Bolagen nedan är länkade till Avanza där ni kan läsa mer om resp.bolag.

Totalt: 736,59 kr









Det är en minskning med 1,05% från föregående år, December 2019.📈




Spåkulan' som syns under fliken "Utdelningar" visar när detta inlägg skrivs på 7 982,37 kr per månad år 2028.













*Jag köper och säljer mina aktier och fonder genom Avanza


*Bloggen och detta inlägg innehåller affiliatelänkar.








Om det nu är någon som läser denna blogg så hörs vi kanske i kommentarsfältet. PS glöm inte att dela inlägget.↓☺

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Vad är källskatten för dina northwest healthcare? Har du i ISK eller KF?
    Är Canada dollarn stabil ?
    Vad är courtage för Canada aktier och valuta växling kostnad?
    Mvh Johan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Godkväll Johan. Det sägs att folk betalar lite olika(?) men hos mig dras det 15% källskatt.
      Växlingskursen är 0.25% och vid en investering på cirka 3000kr blir courtage 1 CAD. Vet faktiskt inte om c-dollarn är stabil eller inte :)

      Gott nytt år!

      Radera






Vill du synas här? Ta kontakt!