_ _ _ _ _______☼ Softarpengen ☼_______ _ _ _ _


🕙 Skrivet torsdag 25 oktober 2018

En genväg på 5 minuter blev till 5 timmar.



Här om dagen när jag var hos en god vän och njöt av min ledighet så behövde jag ta mig hem en snabbis, varför inte låna ett par roller? Det är väl som att lära sig cykla, har man väl lärt sig det en gång så sitter det kvar livet ut och jag var ju ett 'hobbyproffs' som ung för då 15-20 år sedan (anser jag själv).



















- Nej, det gör det inte. Det slutade med akuten med en bruten arm, gips och en operation två dagar senare med stålplatta, skruvar och spikar. En operation som tog tre timmar, för en sketen arm 😫😐.

Då jag än idag, ett dygn senare efter operationen fortsatt inte har fått tillbaka full känsel i fingrarna finns risken att nerver sitter i kläm och om så är fallet blir det en operation till eller så får jag leva med en känsla som efterliknar när foten somnar fast då i fingrarna.

Det är så jävligt rent ut sagt. Jag har inte ens hunnit få utbetalt mina sjukpengar ifrån NAV från förra gången jag blev sjukskriven p.g.a operationen av mitt knä innan jag måste ringa upp försäkringskassan i Norge igen för att starta upp en helt ny handling.

Jag har verkligen inte råd till det här och jag känner en lättnad att 2018 närmar sig sitt slut så jag kan ta nya krafttag för 2019 och se 2018 i backspegeln med ett *fuck you finger*. 

I juli i år hade jag sexveckors sjukskrivning. Hur lång sjukskrivningen denna gången blir får återstår att se, väntar på att få brevet hemskickat. De lär väl ha glömt att skicka det som förra gången -_-


Ni kanske även vill få med lite ekonomi och hur portföljen går?

Den visar rött och åter rött =)


Hur utvecklingen var i september kommer i ett inlägg om någon dag och mina köp (och sälj = ja, ett bolag till har lämnat portföljen) för oktober kommer i veckan eller början på nästa.


På återseende!ツ










*Jag köper och säljer mina aktier och fonder genom Avanza



*Bloggen och detta inlägg innehåller affiliatelänkar.








Om det nu är någon som läser denna blogg så hörs vi kanske i kommentarsfältet. PS glöm inte att dela inlägget.↓☺

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar






Vill du synas här? Ta kontakt!