_ _ _ _ _______☼ Softarpengen ☼_______ _ _ _ _


🕙 Skrivet måndag 1 oktober 2018

Utnyttja garantin vid varuinköp



Jag har faktiskt varigt ohört slarvig med att inte utnyttja garantin när en vara gått sönder, då oftast p.g.a dålig kvalitet. Jag har helt enkelt köpt nytt. Det har då gällt musikhörlurar som gått sönder efter ett par månader.

- Men under 2017 blev jag less på att behöva köpa nya lurar stup i ett så jag började spara mina kvitton. Detta året har jag faktiskt hunnit med att byta in ett par hörlurar två gånger. 
 Sista gången jag använde mig garantin så hade jag 1 dag kvar av garantin, snacka om flax シ .

Jag har en plastmapp hemma där jag behåller kvitton, denna rensar jag 1 gång om året då det mesta av det jag köper har en garanti på 1 år.

Så använd er av era rättigheter, var inte lata som mig. Även om det gäller "småsummor".
Dessa hundralappar per gång har säkerligen växt till sig till en tusing om året för ett par hörlurar om 300kr.  Bara för att jag inte orkat spara på kvittot. 

Vi flesta vet nog vid detta laget var dessa pengar hade kunnat spenderats istället?


Läs mer på Hallå Konsument!













*Jag köper och säljer mina aktier och fonder genom Avanza



*Bloggen och detta inlägg innehåller affiliatelänkar.








Om det nu är någon som läser denna blogg så hörs vi kanske i kommentarsfältet. PS glöm inte att dela inlägget.↓☺

2 kommentarer:

  1. Ah, hörlurar är fan världens skit haha! Kör bara trådlöst nu, funkat bra i 1 år. Jobbiga är bara att komma ihåg och ladda hela tiden men annars är det riktigt skönt att slippa sladden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjenixen InvestorChris. Hehe, visst är det rena skräpet precis som med laddningskablarna som tillslut börjar glappa ;D Jag får kanske prova med trådlöst igen då det var ett par år sedan sist. Det har säkerligen utvecklats en hel del till det bättre=)

      Radera






Vill du synas här? Ta kontakt!