_ _ _ _ _______☼ Softarpengen ☼_______ _ _ _ _


🕙 Skrivet fredag 19 oktober 2018

Rörelsen FIRE'



Det är allt oftare och oftare media tar upp detta med att fler människor satsar på en tidig pensionering eller ett liv i frihet som jag personligen tycker är den rätta bemärkelsen hos de som strävar efter en Fire.

För det är så mycket mer än en finansiell självständighet och en tidig pensionering. 

Det är en frihet till valmöjligheter och möjligheter.  


Just Fire som jag har längst ner på bloggen har jag haft sedan bloggens begynnelse, sedan 2016. Jag kommer inte riktigt ihåg vart jag såg FIRE för första gången, men förmodligen var det hos någon av de amerikanska och kanadensiska bloggarna som mrfreeat33 mrmoneymustache och det var även det som sådde ett frö i min hjärna mot ett helt nytt tänkande med börsen, investeringar och sparande.

- Jag kom med i 'rörelsen' sent, men som sagt: bättre sent än aldrig =)

pension-innan-40.blogspot.com hade jag även som domän under starten av bloggandet シ men då jag mer tyckte frihet' är mer åt det målet jag strävar efter så ändrade jag det hehe.




Jag tyckte faktiskt om SVT:s reportage, så in och ta en titt på videon!











*Jag köper och säljer mina aktier och fonder genom Avanza



*Bloggen och detta inlägg innehåller affiliatelänkar.








Om det nu är någon som läser denna blogg så hörs vi kanske i kommentarsfältet. PS glöm inte att dela inlägget.↓☺

2 kommentarer:

  1. Hej Frihet innan 40.

    Håller med, riktigt bra reportage för att vara SVT. Dock sågades det ju av en "forskare" samma dag. Bara så att ingen skulle få för sig att man faktiskt kan bli fri

    mvh
    myntaren.blogspot.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hei Myntaren =) Yes, klart det sågades ganska så snabbt direkt på reportaget, det är ju SVT vi pratar om ;). Som redan många stora bloggare skrivit om så var det reportaget faktiskt inte av kvalité, synd då det alltid är lärorikt att få höra båda sidor. Och om inte lärorikt så intressant. Ena satsar på börsen, den andra vill typ att alla lägger undan sina sparpengar på ett sparkonto hos banken. Om nu andra läsare är nyfikna vilket reportage det handlar om så kan det ses här: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/forskaren-ser-fem-risker-med-fire

      //Utdelningssoftaren :)

      Radera






Vill du synas här? Ta kontakt!